صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آنتونی بلینکن: توافق بر سر احیای برجام، در آینده نزدیک ممکن نیست

وزیر خارجه امریکا روز گذشته گفت که با توجه به پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا، دست‌یابی به توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک نامحتمل است.

وزیر خارجه امریکا روز گذشته گفت که با توجه به پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا، دست‌یابی به توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک نامحتمل است.

پیک‌آفتاب: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا که به مکزیک سفر کرده بود، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره توافق احتمالی با ایران در مورد احیای برجام گفت: “نمی‌توانم زمان خاصی را پیش‌بینی کنم جز این‌که دوباره بگویم به نظر می‌رسد ایران یا تمایلی به انجام کارهایی ندارد که برای دست‌یابی به توافق لازم است یا نمی‌تواند.”

پاسخ ایران به متن «نهایی» اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای با واکنش منفی سه قدرت اروپایی عضو برجام و هم‌چنین امریکا مواجه شده است.

یکی از شروط ایران بسته شدن پرونده افشای ذرات یورانیوم در سایت‌های اعلام‌نشده خود است، اما این خواسته مخالفت امریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان را برانگیخته است.

آنتونی بلینکن اخیراً نیز گفته بود که پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام گفتگوها را یک گام به عقب می‌برد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر جروزالم‌پست (The Jerusalem Post) به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داده بود که احتمال بازگشت ایران و امریکا به توافق هسته‌ای قبل از انتخابات ماه نوامبر کانگرس امریکا، میسر نیست و این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پیش‌رفت‌های بیش‌تر برنامه هسته‌ای ایران خبر داده است.

جروزالم‌پُست: توافق بر سر احیای برجام به بعد از انتخابات کانگرس امریکا موکول می‌شود

جان کربی: در مورد احیای برجام هنوز به جای مشخصی نرسیده‌ایم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x