صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آمار بالای خودکشی بین سربازان امریکایی جنگ افغانستان

گِرگ اف مارتین، جنرال بازنشسته امریکایی اعلام کرد که روزانه 22 کهنه‌سرباز امریکایی خودکشی می‌کنند و هر روز 2 نظامی در حال خدمت نیز با دست خود جان‌شان را می‌گیرند.

جنرال بازنشسته امریکایی با اعلام اینکه سطح خودکشی بین کهنه‌سربازان امریکایی جنگ افغانستان بسیار بالاست، گفت که روزانه ۲۲ کهنه‌سرباز امریکایی خودکشی می‌کنند.

پیک‌آفتاب: گِرگ اف مارتین، جنرال بازنشسته امریکایی اعلام کرد که روزانه 22 کهنه‌سرباز امریکایی خودکشی می‌کنند و هر روز 2 نظامی در حال خدمت نیز با دست خود جان‌شان را می‌گیرند.

وی افزود از زمان حملات 11 سپتامبر تاکنون تلفات جنگی امریکا کمتر از 8 هزار نفر است، در حالی که بیش از 30 هزار کهنه‌سرباز و نظامی در حال خدمت خودکشی کرده‌اند.

جنرال مارتین در «فلوریدا تودی» نوشت که بیماری‌های روانی، عامل اصلی خودکشی بین نظامیان امریکایی است.

این جنرال بازنشسته امریکایی با اشاره به خروج نظامیان این کشور از افغانستان گفت: هنگامی که آخرین سرباز امریکایی در ماه سپتامبر سوار هواپیمای C-17 در کابل شد، پست الکترونیک من پر از پیام‌های ناامیدی از کهنه‌سربازان جنگ افغانستان بود.

وی افزود: آنها شاهد پایان فاجعه‌بار جنگی بودند که برای آن جان خود را به خطر انداختند و بسیاری اکنون احساس بی‌حوصلگی، تضعیف و ناامیدی می‌کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اوایل ماه سنبله در یک نشست خبری در دفاع از اقدام خود برای خروج نیروها از افغانستان گفته بود که این تصمیم انتخابی بین خروج و یا تشدید درگیری‌ها بود.

رئیس جمهور امریکا تصریح کرده بود که روزانه 300 میلیون دلار هزینه جنگ در افغانستان می‌شد و به طور متوسط روزانه 18 کهنه‌سرباز امریکایی اقدام به خودکشی می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x