صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در برازیل

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راست‌گرای افراطی برازیل و لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رقیب چپ‌گرای او روز گذشته کارزار انتخاباتی خود را به طور رسمی آغاز کردند تا دوقطبی‌ترین انتخابات برازیل طی چندین دهه اخیر وارد مرحله‌ای دیگر شود.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راست‌گرای افراطی برازیل و لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رقیب چپ‌گرای او روز گذشته کارزار انتخاباتی خود را به طور رسمی آغاز کردند تا دوقطبی‌ترین انتخابات برازیل طی چندین دهه اخیر وارد مرحله‌ای دیگر شود.

پیک‌آفتاب: این دوره انتخابات ریاست جمهوری برازیل که ماه اکتبر برگزار خواهد شد، عرصه رقابت میان یک پوپولویست ناسیونالیست مورد حمایت محافظه‌کاران مسیحی و یک رهبر سابق اتحادیه‌های کارگری و دو دوره رئیس جمهور برازیل طی سال‌های 2003 تا 2010 است.

بولسونارو عصر روز گذشته به هواداران خود در شهر جویز د فورا؛ جایی‌که در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2018، هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود، گفت: “کشور ما دیگر فساد نمی‌خواهد، بلکه نظم و رفاه می‌خواهد”.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هواداران بولسونارو، بارها سخنرانی او را با شعار «لولای دزد» قطع کردند. بولسونارو در انتخابات دوره پیش، سوار بر موج ضد لولا داسیلوا شد تا بتواند به قدرت برسد.

لولا دا سیلوای 76 ساله که 9 سال از رقیب خود بزرگ‌تر است، کارزار انتخاباتی خود را کنار دروازه کارخانه فولکس‌واگن در منطقه صنعتی سائو برناردو کامپوس، حومه سائوپولو آغاز کرد؛ جایی‌که او در دهه 1970، رهبر کارگری شد و علی‌رغم سرکوب حکومت دیکتاتوری آن زمان برازیل، برای افزایش دست‌مزد کارگران مبارزه کرد.

لولا در ویدیویی که صبح روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت که تحت حکومت بولسونارو، گرسنگی به برازیل بازگشته و تورم شدید به خانواده‌هایی که با حداقل دست‌مزد زندگی می‌کنند، آسیب زده است.

وی اظهار داشت: “ما کارهای بسیار زیادی برای بازسازی کشور باید انجام دهیم. من می‌خواهم رئیس جمهور شوم تا دوباره زندگی مردم را تغییر دهم، چرا که شرایط کنونی را دیگر کسی نمی‌تواند تاب بیاورد.”

لولا در اکثر نظرسنجی‌ها با اختلاف دو رقمی از بولسونارو پیش افتاده است، از جمله نظرسنجی روز دوشنبه موسسه تحقیقاتی «آی‌پی‌ای‌سی» که نشان می‌دهد در دور اول انتخابات، او 44 درصد آرا و بولسونارو 32 درصد آرا را به خود اختصاص خواهند داد و بقیه کاندیداها نیز با اختلاف بیش‌تری پشت سر آن‌ها قرار خواهند گرفت.

لولا دا سیلوا سال 2018، به رشوه‌خواری متهم شد و 1.5 سال را در زندان گذراند تا وقتی‌که دیوان عالی حکم داد که او می‌تواند بدون آن‌که در زندان باشد، درخواست تجدیدنظر دهد.

با این حال محکومیت او باعث شد که امکان حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 را نداشته باشد، اما در نهایت با لغو محکومیت او توسط دیوان عالی برازیل، راه برای حضور لولا دا سیلوا در انتخابات 2022 برازیل باز شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x