صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز ماموریت گروه دوم فضانوردان چینی

چین امروز یک‌شنبه 15 جوزا، یک فضاپیمای حامل سه فضانورد را به هدف آغاز ماموریت «شنژو-14» به ایستگاه فضایی خود پرتاب کرد.

چین امروز یک‌شنبه 15 جوزا، یک فضاپیمای حامل سه فضانورد را به هدف آغاز ماموریت «شنژو-14» به ایستگاه فضایی خود پرتاب کرد.

پیک‌آفتاب: رویترز گزارش می‌دهد که ساخت‌وساز ایستگاه فضایی «تیانگونگ» چین وارد مرحله مهمی شده و این فضانوردان برای تکمیل پروژه متذکره فرستاده شده‌اند.

موشک لانگ مارچ 2 اف (Long March-2F)، که حامل فضاپیمای شنژو-۱۴ (Shenzhou-14) است، ساعت ۱۰:۴۴ صبح امروز به وقت محلی چین، (۷:۱۴ به وقت کابل) از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین پرتاب شد و تلویزیون دولتی این کشور نیز آن‌را به صورت زنده پخش کرد.

ساخت ایستگاه فضایی چین، سال گذشته با پرتاب اولین و بزرگ‌ترین ماژول از سه ماژول پیش‌بینی شده به نام «Tianhe»، آغاز شد.

براساس اعلام رسمی دولت چین، ماژول‌های «Wentian» و «Mengtian» به ترتیب در ماه‌های جنوری و اکتبر راه‌اندازی و به«Tianhe»  متصل می‌شوند تا یک ساختار T شکل را تشکیل دهند.

ماژول‌های الکترونیکی، مجموعه‌ای از مدارهای مستقل است که در یک بُرد مدار چاپی بسته‌بندی می‌شود تا یک عمل پایه‌ای را در یک سیستم کامپیوتری انجام دهد .

چن دونگ ۴۳ ساله، فرمانده ماموریت «شنژو-۱۴» و هم‌تیمی‌هایش، لیو یانگ ۴۳ ساله و کای زوژه ۴۶ ساله که همگی از دومین گروه از فضانوردان چینی هستند که به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی زندگی و کار خواهند کرد تا این‌که در ماه دسمبر سال جاری میلادی، پس از ارسال خدمه‌های «شنژو-۱۵» به ایستگاه فضایی، دوباره به زمین برگردند.

این گروه اعزامی، تجهیزاتی را در داخل و خارج ایستگاه فضایی نصب خواهند کرد و طیف وسیعی از تحقیقات علمی را انجام خواهند داد.

مقامات چین روز شنبه در یک نشست خبری گفت: “ماموریت شنژو-۱۴ یک نبرد محوری در مرحله ساخت ایستگاه فضایی چین است. وظیفه سخت‌تر، مشکلات بیش‌تر و چالش‌ها بزرگ‌تر خواهند بود.”

این ایستگاه فضایی برای طول عمر حداقل یک دهه‌ای طراحی شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x