صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز تطبیق واکسین فلج کودکان در افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل از آغاز کارزار واکسین فلج کودکان در افغانستان خبر داده است. این صندوق گفته که این برنامه از فردا دوشنبه ۱۷ عقرب، در سراسر افغانستان آغاز می‌شود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل از آغاز کارزار واکسین فلج کودکان در افغانستان خبر داده است. این صندوق گفته که این برنامه از فردا دوشنبه ۱۷ عقرب، در سراسر افغانستان آغاز می‌شود. همزمان گزارش‌ها از هرات حاکی است که این برنامه امروز در این ولایت شروع شده است.

پیک‌آفتاب: سرپرست وزارت صحت طالبان گفته که در جریان سال گذشته ۳۱۰ واقعه نوع دوم ویروس فلج کودکان و ۵۶ واقعه نوع اول گزارش شده است. در سال روان نیز یک واقعه نوع اول و۲۳ واقعه نوع دوم ویروس فلج کودکان در افغانستان به ثبت رسیده است. به گفته وزارت صحت طالبان، نوع دوم این ویروس از پاکستان به کشور وارد شده است.

در همین حال، یونیسف، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد از مردم خواسته که کودکان‌شان را در برابر بیماری فلج کودکان واکسین کنند. یونیسف اعلام کرده‌ که پس از موافقت طالبان با تطبیق واکسین فلج کودکان، برای اولین بار تمام کودکان افغان در برابر این بیماری واکسین می‌شوند. این کارزار با همکاری صندوق حمایت از کودکان ملل متحد و سازمان جهانی صحت راه‌اندازی شده است. قراراست در جریان این کارزار، ۹.۶ میلیون کودک زیر پنج سال واکسین شوند و برای اطفال ۶ تا ۵۹ ماهه نیز ویتامین « A» داده شود.

در همین حال، از هرات گزارش شده که کارزار واکسین فلج کودکان از این امروز در این ولایت آغاز شده است.

کارزار سراسری مبارزه با بیماری فلج کودکان درحالی از فردا آغاز می‌شود که پیش از این، طالبان اجازه واکسین‌کردن کودکان در مناطق تحت کنترل خود را نمی‌دادند. این ممانعت باعث شده که افغانستان تا هنوز موفق به محو کامل بیماری فلج کودکان نشود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x