صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

محبوبه سراج برنده‌ی جایزه “برابری جنسیتی” کشور فنلند شد

محبوبه سراج، فعال حقوق زنان در افغانستان، برنده‌ی جایزه "برابری جنسیتی" کشور فنلند شد.

پیک‌آفتاب: در صفحه‌ی اجتماعی ایکس«جایزه‌ی برابری جنسیتی فنلند” از برنده شدن محبوبه سراج یاد شده و نیز آمده است که این جایزه روز دوشنبه، 20 قوس، از سوی پتری اورپو، نخست وزیر کشور فنلند به خانم سراج داده شده است.

بر اساس اعلام این دفتر، محبوبه سراج به پاس تلاش‌ها و حمایت از حقوق زنان و ایجاد پناه‌گاه‌های امن برای زنان در افغانستان و نیز ایجاد زمینه‌های اشتغال‌زایی برای زنان، مستحق این جایزه شناخته شده است.

در ویب‌سایت جایزه‌ی برابری جنسیتی فنلند نیز آمده است که در بیش از ۴۰ سال جنگ در افغانستان، تخمین زده می‌شود که ۳.۵ تا ۴ میلیون زن بیوه در این کشور زندگی می‌کنند.

ویب‌سایت جایزه‌ی برابری جنسیتی نیز افزوده است که پس از روی کار آمدن دوباره‌ی امارت اسلامی بر این کشور، زنان دیگر نمی‌توانند کار کنند و فرصت اشتغال و درآمدزایی برای زنان بسیار محدود شده است.

این ویب‌سایت به نقل از محبوبه سراج گفته است که ما در تلاشیم تا به امارت اسلامی بفهمانیم که این زنان تنها نان‌آور خانواده‌ی شان هستند. کار برای آن‌ها ضروری است و باید بتوانند از خانه‌های خود بیرون شوند.

بیش از ۵۰۰ نفر از سراسر جهان برای دریافت جایزه‌ی برابری جنسیتی فنلند نامزد شده بودند که از این میان، ظریفه غفاری و محبوبه سراج از افغانستان برای دریافت این جایزه، نامزد شده بودند که محبوبه سراج توانست این جایزه را بدست بیاورد.

این نهاد در حالی از محبوبه سراج بنام حامی حقوق زنان در افغانستان یاد کرده که طی سال‌های گذشته زنان افغانستان بارها از کارکردهای او انتقاد کرده اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x