صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درنتایج اولیه انتخابات روسیه:پوتین بیشترین آرا را کسب کرده است.

پیک آفتاب: نتایج اولیه انتخابات روسیه نشان می دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی این کشور پس از شمارش 24.4 درصد آرا حدود 87.97 درصد آرا را به دست آورده است. روسیه یک‌شنبه ۲۷ حوت، شاهد سومین و آخرین روز انتخابات ریاست جمهوری بود که طبق داده‌های الکترونیکی کمیسیون مرکزی انتخابات، میزان مشارکت مردم […]

پیک آفتاب: نتایج اولیه انتخابات روسیه نشان می دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی این کشور پس از شمارش 24.4 درصد آرا حدود 87.97 درصد آرا را به دست آورده است.

روسیه یک‌شنبه ۲۷ حوت، شاهد سومین و آخرین روز انتخابات ریاست جمهوری بود که طبق داده‌های الکترونیکی کمیسیون مرکزی انتخابات، میزان مشارکت مردم ٪۶۱.۳۷ بوده است.

میزان مشارکت در پنج منطقه تووا، جمهوری خلق دونتسک، کوزباس، اوستیای شمالی و یامال بیشتر از ٪۸۰و در چچن ٪۹۰ جمع آوری شده است.

تعداد رای دهندگان در داخل روسیه بیش از ۱۱۲ میلیون و حدود دو میلیون روسی خارج از کشور در این انتخابات شرکت کردند.

در این انتخابات برعلاوه پوتین، ۳ نامزد دیگر، لئونید اسلاتسکی، نامزد حزب لیبرال دموکرات، نیکولای خاریتونف، نامزد حزب کمونیست، و ولادیسلاو داوانکوف نامزد حزب نوین خلق با هم رقابت می‌کنند.

این انتخابات، هشتمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

پوتین در سخنرانی ویژه خود خطاب به مردم روسیه از همه شهروندان خواست در انتخابات شرکت کنند. او در سخنانش تاکید کرد که سرنوشت روسیه تنها از سوی شهروندان تعیین می‌شود.

دیمیتری مدودف ، رئیس جمهوری سابق روسیه، معترضانی که به آتش زدن صندوق‌های رای و ریختن رنگ در آنها متهم بودند «خائن» و «همدست دشمن» توصیف کرد.

ایلا پامفیلووا، رئیس کمیسیون انتخابات شنبه اعلام کرد که ۲۰ اقدام برای از بین‌بردن برگه‌های رای با ریختن مایعات مختلف در صندوق‌های رای و همچنین ۸ مورد آتش‌زدن و تلاش برای منفجرکردن صندوق‌ها صورت گرفته است.

مدودف معترضان را تهدید کرد حتی به حبس‌هایی تا ۲۰ سال به اتهام خیانت مواجه شوند.

مدودف در پستی در «تلگرام» خود نوشت: «این اقدامات، کمک مستقیم به فاسدانی  که امروز شهرهای ما را بمباران می‌کنند.»

از سوی دیگر، حامیان الکسی ناوالنی، مخالف جان‌باخته در زندان ماه گذشته، از رای دهندگان خواستند تا ظهر یک‌شنبه، آخرین روز انتخابات، در اعتراضات علیه پوتین در یازده منطقه روسیه تجمع کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x