صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: انکار نیروهای ناتو در اوکراین بی فایده است.

پیک آفتاب: یکشنبه(۲۰ حوت)به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه این منطقی نیست که ناتو حضور نیروهای خود در اوکراین را تکذیب کند، بیان کرد:  انکار این مساله بی‌فایده است. رادوسلاو سیکورسکی وزیر خارجه لهستان در کنفرانسی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد عضویت لهستان در ناتو برگزار شد، […]

پیک آفتاب: یکشنبه(۲۰ حوت)به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه این منطقی نیست که ناتو حضور نیروهای خود در اوکراین را تکذیب کند، بیان کرد:  انکار این مساله بی‌فایده است.

رادوسلاو سیکورسکی وزیر خارجه لهستان در کنفرانسی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد عضویت لهستان در ناتو برگزار شد، گفت: نظامیان ناتو در حال حاضر در اوکراین حضور دارند و من می‌خواهم صمیمانه از نمایندگان این کشورها برای این موضوع تشکر کنم.

چند لحضه ی پیش سیکورسکی در سخنانی ضمن استقبال از سخنان امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره اعزام نیروی نظامی به اوکراین گفته بود که حضور نیروهای ناتو در اوکراین دور از تصور نیست.

رئیس جمهور فرانسه(امانوئل مکرون)در گوشه ایی از  کنفرانس اش  در شهر پاریس گفته بود که کشورهای اروپایی در برنامه خود، اعزام نیروهای نظامی به اوکراین را دارند.

پس از این کنفرانس بیشتر کشورهای شرکت کننده اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین برای مبارزه با روسیه ندارند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه درباره اظهارات مکرون گفت که در صورت اعزام نیروهای غربی به اوکراین، درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی همچنین گفت که کشورهای ناتو نیز باید پیامدهای چنین اقداماتی را ارزیابی کرده و از آنها آگاه باشند.

رئیس جمهور روسیه(ولادیمیر پوتین) ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم حوت ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ حوت ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دالر تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

             
     

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x