صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعمار ده مرکز صحی معیاری به کمک مالی سازمان ملل در ولسوالی‌های ولایت فراه

منابع محلی ولایت فراه گفته اند که سازمان ملل ده مرکز صحی معیاری را در مناطق دور دست این ولایت اعمار نموده است.

پیک‌آفتاب: احسان‌الله شاکر، رییس صحت عامه امارت اسلامی در ولایت فراه می‌گوید که ده مرکز صحی به ارزش ۳۰ میلیون افغانی توسط موسسه بهزیستی تحرک به کمک مالی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به‌گونه معیاری و مجهز با تجهیزات طبی در بخش‌های از این ولایت ساخته شده است.

مراسمی که امروز سه شنبه، 23 عقرب، در مرکز این ولایت به‌منظور افتتاح این آشیانه‌های صحی برگزار شده بود علاوه بر مسوولان امارت اسلامی، نماینده اداره صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز اشتراک داشتند.

رییس صحت عامه امارت اسلامی در فراه، در این مراسم گفته است که ایجاد این آشیانه‌های صحی یک گام مثبت در جهت بلند بردن میزان دسترسی به عرضه خدمات صحی در این ولایت است.

او نیز گفته است، این آشیانه‌های صحی در مناطق محروم از خدمات صحی ولایت فراه ساخته شده است که مشکلات بسیاری خانواده‌های دوردست از طریق آن رفع می‌شود.

در همین حال، مسوولان موسسه بهزیستی تحرک نیز گفته اند که این آشیانه‌های صحی در شش ولسوالی دوردست فراه اعمار شده است که خدمات صحی “مادر و طفل” در آن عرضه می‌شود.

مارک، معاون دفتر صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در افغانستان نیز ایجاد این آشیانه‌های صحی را برای کاهش مرگ‌ومیر مادران و نوزدان مهم دانسته است.

او افزوده است: «بنابر آمار در هر دو ساعت یک مادر بنابر اختلالات ولادی از بین می‌رود که این آشیانه‌های صحی به‌منظور جلوگیری از چنین ضایعات ساخته شده است.»

این مرکزهای صحی در حالی ساخته می‌شود که پیشتر شکایت‌های از نبود مرکزهای صحی و کمبود خدمات در برخی از مناطق دوردست شماری از ولایت‌ها وجود داشت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x