صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افغانستان با بیش از یک میلیون گرسنه در جمع ده کشور در حالت اضطرار قرار گرفت

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد می‌گوید که هم‌اکنون یک میلیون تن در افغانستان به گرسنگی حاد روبه‌رو است و این وضعیت افغانستان را در جمع ده کشور در حالت اضطرار قرار داده است.

پیک‌آفتاب: برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) امروز شنبه، اول میزان، بار دیگر نیز از بحران غذایی در افغانستان هشدار داده است.

به گفته‌ی برنامه‌ جهانی غذا، بیش از یک میلیون نفر در افغانستان، در سطح اضطراری گرسنگی قرار دارند.

برنامه جهانی غذا با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خود گفته است که افغانستان در حال حاضر یکی از ۱۰ کشور جهان با بیش از یک میلیون نفر در سطح اضطراری گرسنگی است.

این نهاد آمار مربوط به «گزارش جهانی بحران غذایی در سال ۲۰۲۳» در مورد ۱۰ کشور جهان را در سطح اضطراری گرسنگی را نشر کرده است.

در پیام این نهاد آمده است که سودان، افغانستان و جمهوری کانگو سه کشوری اند که بیش‌ترین جمعیت در سطح گرسنگی اضطراری نسبت به سایر کشورهای جهان را دارند.

سازمان جهانی غذا در حالی درباره بحران غذایی در کشور هشدار داده که نهادهای امدادرسان در سال جاری بارها از کمبود بودجه برای کمک به افراد آسیب‌پذیر در افغانستان خبر داده‌اند.

چندی پیش سازمان غذایی جهان هشدار داد که بودجه کافی برای کمک به خانواده‌های نیازمند در افغانستان وجود ندارد و این سازمان تاکید نمود که اگر کمک‌ها نرسد، مجبور است افغانستان را ترک کند.

سازمان‌ها و نهادهای کمک کننده در افغانستان هشدار داده اند که با رسیدن فصل سرما، مردم این کشور زمستان سختی را پیشرو خواهند داشت.

این نگرانی‌ها پس از آن صورت گرفته است که به دلیل فشارها از سوی مسوولان امارت اسلامی، اکثر نهادها و سازمان‌های کمک کننده در افغانستان، یا فعالیت شان را در افغانستان متوقف کردند و یا هم به فعالیت شان کاهش آورده اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x