صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انفجار پایپ گاز در فابریکه کود و برق شهر مزارشریف چندین زخمی برجای گذاشت

گزارش‌ها از ولایت بلخ در شمال افغانسان می‌رساند که در اثر انفجار پایپ گاز در فابریکه تولیدی کود و برق شهر مزارشریف، چندین تن زخمی ده اند.

علی اکبر احمدی

پیک‌آفتاب: منابعی از شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان امروز پنج‌شنبه، 16 سنبله، به رسانه‌ها گفته اند که در اثر انفجار پایپ گاز در فابریکه تولیدی کود و برق در ولسوالی دهدادی این ولایت، 13 تن زخمی شده اند.

منابع گفته اند که این رویداد حوالی ساعت 9:00 صبح امروز رخ داده است.

منابع این انفجار را ناشی از کفیدن پایپ اکسیجن دانسته و گفته اند که در اثر آن، 13 تن از کارمندان این فابریکه جراحت برداشته و به بیمارستان منتقل شده‌اند.منابع گفته که وضعیت شش تن از زخمی‌های این رویداد وخیم گزارش شده و در بیمارستان حوزه‌ای ابوعلی سینای بلخی در شهرمزارشریف تحت مراقبت‌های صحی قرار دارند.

در همین حال ساعات پس از نشر این خبر در رسانه‌ها، دفتر رسانه‌های فرماندهی امنیه ولایت بلخ نیز در خبرنامه‌ای از وقوع این رویداد خبر داده است.

در خبرنامه‌ی فرماندهی امنیه بلخ آمده است که در این انفجار سه تن زخمی شده اند.

خبرنامه جزییات بیشتری در این مورد ارایه نکرده است.

فابریکه تولیدی کود و برق در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ موقعیت دارد.

این فابریکه از بزرگترین فابریکه‌های تولیدی ولایت بلخ در شمال افغانستان به شمار می‌رود و در پهلوی تولید کود کیمیاوی، برق و اوکسیجن نیز تولید می‌کند.

فابریکه تولیدی کود و برق در دوران شوروی سابق ساخته‌شده و بیش‌‎تر تجهیزات و امکانات آن روسی و از آن دوران باقی مانده‌ است.

گفته شده در این فابریکه بیش از یک هزارو 500 تن روزانه مصروف کار هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x