صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

استقرار زیردریایی آمریکایی با قابلیت حمل 150 موشک در آب‌های کره جنوبی

آمریکا یک زیردریایی هسته‌ای با قابلیت حمل 150 موشک "تام هاوک" را در آب‌های کره جنوبی مستقر کرد.

پیک‌آفتاب: آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که ایالات متحده‌ی آمریکا جمعه، 26 جوزا، در پاسخ به آغاز مجدد آزمایش موشکی پیونگ یانگ، در اعتراض به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، زیردریایی را با قابلیت حمل 150 موشک “تام هاوک” در دریای کره جنوبی مستقر نموده است.

گفته شده این زیردریایی هسته‌ای و ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس میشیگان» با هم وارد آب‌های کره جنوبی شدند.

بر اساس اظهارات مقام‌های آمریکایی، این اولین بار است که ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس میشیگان در شش سال اخیر در شبه جزیره کره توقف می‌کند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کرده گفته است: «با استقرار ناو یو‌اس‌اس میشیگان، نیروی دریایی آمریکا و کره جنوبی برای تقویت قابلیت‌های عملیات ویژه و توانایی مشترک خود برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای فزاینده کره شمالی رزمایش‌هایی را برگزار خواهند کرد.»

گفته می‌شود زیردریایی هسته‌ای ایالات متحده نیز در نزدیکی بندر بوسان مستقر شده است اما معلوم نیست که تا چه زمانی این زیردریایی هسته‌ای در آب‌های کره جنوبی مستقر خواهد بود.

این در حالی است که کره شمالی پیش از این چندین آزمایش موشکی را به هدف نشان دادن مقابله جدی با آمریکا و کره جنوبی، انجام داده است که بارها از سوی آمریکا و کره جنوبی با واکنش تندی مواجه شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x