صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری مراسم عروسی دسته‌جمعی 17 زوج جوان در بامیان

یک نهاد خیریه، مراسم عروسی دسته‌جمعی 17 زوج جوان را دیروز در بامیان جشن گرفت.

پیک‌آفتاب: نهاد خیریه‌ی «کوثرالقرآن» پنج‌شنبه، 18 جوزا، مراسم عروسی دسته‌جمعی 17 زوج جوان را در شهر بامیان جشن گرفت و شهروندان بامیان به ویژه زوج‌های که در این مراسم اشتراک کردند، آن را ستایش نمودند.

محمدرضا رضایی، یکی از برگزار کنندگان این مراسم به خبرنگاران محلی در بامیان گفته که این محفل دسته‌جمعی عروسی، سومین برنامه‌ای است که در بامیان راه‌اندازی گردیده است.

رضایی، افزوده است که تلاش دارند با کم‌ترین هزینه و با بهترین امکانات، کسانی را که به دلیل ضعف اقتصادی نمی‌توانند ازدواج کنند، برای شان محفل عروسی برگزار کنند.

مسوولان این نهاد می‌گویند که تاکنون مراسم عروسی دسته‌جمعی 386 زوج را در شهرهای کابل و بامیان برگزار کرده اند.

به گفته‌ی برگزار کنندگان این برنامه، بر علاوه برگزاری مراسم عروسی، برای هر زوج «جهیزیه‌ی مختصر» نیز داده شده است.

از سوی هم شماری از زوج‌های که در این مراسم، عروسی شان را جشن گرفته اند، با ستایش از برگزاری آن می‌گویند که به تنهایی، توان برگزاری مراسم عروسی شان را نداشتند.

آنان می‌گویند که مشکلات اقتصادی، بیکاری، و عرف و عادات ناپسند در جامعه، یکی از علت‌های بوده که آنان سال‌ها نامزاد مانده، اما نتوانسته‌اند مراسم عروسی شان را برگزار کنند.

از سوی هم خانواده‌های که در مراسم عروسی فرزندان شان اشتراک کرده اند، برگزاری مراسم‌های دسته‌جمعی عروسی را گام موثری برای کاهش مصارف و جلوگیری از رشد عرف و عادات ناپسند در جامعه عنوان می‌کنند.

سردار محمد، کسی که عروسی پسرش را در این مراسم جشن گرفته، از سایر نهادها و موسسات خیریه خواسته است که برای برپایی این‌گونه برنامه‌ها اقدام کنند.

این در حالی است که طی سال‌های پسین همه ساله مراسم‌های بزرگ و باشکوه عروسی دسته جمعی در کابل و سایر ولایت‌های کشور از سوی شماری از نهادها و مووسسات خیریه برگزار می‌شود.

به‌مناسبت 15 شعبان مراسم عروسی دسته‌جمعی 40 زوج جوان در بامیان برگزار شد

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x