صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حضور ترامپ در دادگاه؛ او خود را بی‌گناه اعلام کرد

رییس جمهور اسبق آمریکا با حضور در دادگاه از سوی قاضی تفهیم اتهام گردید، وی 34 اتهام وارده را که شامل پرادخت حق السکوت، جلوگیری از اخبار منفی درباره کارزار انتخاباتی‌اش و سایر موارد می‌شود، را نپذیرفته و خودش را بی‌گناه خوانده است.

پیک‌آفتاب: رویترز در گزارشی دیروز سه‌شنبه چهارم اپریل نوشته است که قاضی پرونده‌ی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، اتهام‌های دیگری در رابطه به پرداخت پول جهت خاموش نمودن اخبار خسارت‌بار علیه او را مطرح کرد که شامل یک گارد و یک مدل در مجله پلی بای می‌شود.

گرچند قاضی خوان مرچن، به رییس جمهور سابق آمریکا دستور سکوت درباره جزئیات پرونده نداد، اما از دو طرف خواهان مراقب بودن گفتار و لحن گفتار شد.

با این وجود ترامپ که برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده 2024 وارد کارزار انتخاباتی شده است، پس از تفهیم اتهامات وارده به مار-آ-لوگو، ویلای خویش در فلوریدا برگشته است.

وی در زمانی که مقام‌های محکمه اتهامات علیه‌اش را می‌خواند با سکوت وارد محکمه شد و با قاطعیت در پاسخ به اتهامات وارده، خویش را بی گناه خواند.

ترامپ پس از بازگشت به ویلایش در شبکه اجتماعی خود (حقیقت اجتماعی) نوشت “این جلسه برای خیلی‌ها شوکه‌کننده بود” چون قاضی محکمه “هیچ سورپورایز (چیزی متعجب کننده) نداشت و در نتیجه پرونده آن‌ها فاقد ارزش است.”

جلسه بعدی دادگاه روز چهارم دسمبر برگزار خواهد شد که دو ماه قبل از شروع رای گیری در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه می‌باشد.

این در حالی است که اتهام جعل اسناد در کسب و کار، یک جرم جدی به حساب می‌آید که ممکن است چهار سال مجازات زندان داشته باشد، با این وجود هنوز معلوم نیست که در صورت محکومیت ترامپ، قاضی پرونده برای او مجازات حبس تعیین می‌نماید یا خیر؟

اما محکومیت وی در دادگاه مانع شرکت رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات یا پیروزی وی نخواهد شد.

این پرونده عمدتا بر پرداخت پول به دو زن، استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های پورن و کارن مکدوگال مدل در مجله پلی بوی می‌باشد. هر دو مدعی اند که سال‌ها قبل با ترامپ رابطه جنسی داشته‌اند.

با این وجود ترامپ ارتباط با هر دو زن را رد نموده است.

کلیات این پرونده از قبل شناخته شده بود اما ادعا نامه روز سه‌شنبه حاوی جزئیات تازه‌ای درباره نقشه‌ای است که دادستان‌ها می‌گویند ماه‌ها پیش از نامزدی او در انتخابات در سال 2015 آغاز شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x