صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یوگنی پریگوژین: پرچم روسیه را بر ساختمان اداری باخموت برافراشتیم

یوگنی پریگوژین، بنیایگذار گروه واگنر روسیه گفت پرچم این کشور بر فراز ساختمان اداری شهر اوکراینی باخموت در مناطق دونتسک بر افراشته اند و نظامیان اوکراینی بخش‌های غربی شهر را در کنترل دارند.

پیک‌آفتاب: رویترز در گزارشی امروز دوشنبه سوم اپریل نوشته است که ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین گفته است که نبرد در اطراف شهر باخموت در شرق اوکراین هنوز داغ باقی مانده است و هیچ نشانه‌ی از سقوط شهر به دست نظامیان روسی که توسط بنیانگذار گروه واگنر ادعا شده است، ارائه نکرده است.

یوگنی پریگوژین گفته است که سربازان او در یک تلاش چند ماهه برای محاصره و تصرف شهر بمباران شده شرکت داشتند، بلاخره پرچم روسیه را بر ساختمان اداری این شهر بر افراشته اند.

از یک سو ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین، در سخنرانی ویدیویی‌اش که یک‌شنبه شب نشر شده است صرفا از سربازانی که در باخموت می‌رزمند تشکر ویژه نموده است.

رییس جمهور اوکراین گفته است که وضعیت نظامی در اطراف باخموت بسیار ویژه است و در ماه‌ها تلاش مسکو برای تصرف این شهر، که طولانی‌ترین نبرد در تهاجم نظامی روسیه را رقم زده، هیچ توقفی به وجود نیامده و تاکنون دیده نشده است.

او هم‌چنان گفته است: “از سربازان‌مان که در آودیئیفکا، مارئینکا و باخموت می‌رزمند تشکر می‌کنم. بوِیژه آنان که در باخموت می‌جنگند.”

نیروهای روس ماه‌هاست در تلاش می‌کنند تا این شهر را که جمعیت آن پیش از آغاز تجاوز نظامی روسیه حدود ۷۰ هزار تن می‌رسید، را محاصره و در نهایت تصرف نماید.

یک مقام ارشد اوکراینی پیش‌تر وضعیت اطراف شهر را وخیم توصیف نموده و افزوده بود که فرماندهان نظامی هر حرکتی را به دقت بررسی می‌کند.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، نیز گفته استه نیروهای این کشور به دفاع از مواضع خود ادامه می‌دهند و نیروهای روسی در حین انجام حملات به تلفات خود توجه چندانی ندارند.

او در ادامه علاوه نمود: “هر تصمیم نظامی و هر قدم با دقت سنجیده می‌شود… ما با در نظر گرفتن همه شرایط، وظایف و اصل امکان ‌سنجی نظامی، به وضعیت حاکم پاسخ مناسب می دهیم.”

این در حالی است که در ماه مارچ، زلنسکی و فرماندهان نظامی توافق و متعهد شدند تا به دفاع از باخموت ادامه دهند. این تصمیم در بحبوحه بحث عمومی درباره اینکه آیا بهتر است نیروها در این شهر باقی بمانند یا مواضع دفاعی دیگری اتخاذ کنن، اتخاذ گردید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x