صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس جمهور اسرائیل خواهان توقف روند اصلاحات قضایی در کشورش شد

رییس جمهور اسرائیل از دولت حاکم خواست تا فورا روند تصویب اصلاحات قضایی در این کشور را متوقف نماید.

پیک‌آفتاب: جروزالم پست در گزارشی امروز دوشنبه 27 مارچ نوشت اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل از دولت تحت رهبری بنیامین نتانیاهو خواسته است که فورا از تصویب اصلاحات قضایی جلوگیری نماید.

او در ادامه افزوده است که به خاطر وحدت مردم اسرائیل و به‌خاطر مسئولیت از شما می‌خواهم که فورا روند قانون‌گذاری را متوقف کنید.

همچنان  یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل که در سخنرانی تلویزونی خطاب به ملت اسرائیل خواستار تعلیق اصلاحات قضایی به دلیل نگرانی های امنیتی شد، از سوی حکومت برکنار گردید.

در پی برکناری وزیر دفاع اسرائیل، آصف ضمیر، سرکنسول اسرائیل در نیویارک نیز تصمیم کنارگیری گرفت و توضیح داد که اصلاحات قضایی در حال انجام، پایه های نظام دموکراتیک این کشور را تضعیف می‌کند.

با این وجود گروه‌های مختلفی از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل مکرراً نامه‌های سرگشاده‌ای به دولت نوشتند و خواستار توقف اصلاحات قضایی شدند و در اعتراض به خدمت در ذخیره، از جمله یگان‌های نخبه و خلبانان نیروی هوایی، خودداری کردند.

بسته قوانین پیشنهادی دولت نتانیاهو به طور قابل توجهی اختیارات دیوان عالی را محدود می کند و هم‌چنین به مقامات نظارت بر انتصاب قضات می‌دهد. در همان زمان، نخست وزیر برای گفت‌وگو با مخالفان در مورد اصلاحات ابراز آمادگی کرد.

اعتراض‌ها در اورشلیم به تظاهرات خیابانی ختم نشده و اعتصابات از قبیل اینکه اتحادیه پزشکان اسرائیل از تعلیق سیستم مراقبت های بهداشتی از روز سه شنبه تا زمان اعلام لغو اصلاحات قضایی خبر داد و به دستور رئیس اتحادیه کارگران میدان هوایی پروازها از بزرگترین فرودگاه اسرائیل، بن گوریون، در بحبوحه اعتراضات متوقف شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x