صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سه عضو داعش به‌شمول والی نام‌نهاد این گروه در بلخ کشته شدند

ریاست استخبارات امارت اسلامی گفته است که در عملیات اخیر خویش در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ سه عضو کلیدی داعش از جمله فرد شماره دوم این گروه را کشته اند.

پیک‌آفتاب: ریاست استخبارات زیر سرپرستی امارت اسلامی با نشر رشته توییتی ناوقت یک‌شنبه شب ششم حمل، گفته است که فرد شماره دوم داعش بنام مولوی ضیاءالدین که به‌عنوان والی موقت شاخه‌ی خراسان و مسوول قضایی این شاخه در بلخ بود، را کشته اند.

https://twitter.com/GDI1415/status/1640052881041633281

استخبارات امارت اسلامی از کشته شدن دو عضو دیگر داعش بنام های ابوعمر افریدی، عضو شورای گروه داعش و استاد سلمان تاجیکستانی، ماهر در ساخت بم و تمرینات نظامی را نیز در این عملیات از بین برده اند.

این ریاست هم‌چنین گفته است که در یک رشته عملیات نیروهای امارت اسلامی در ولایت فاریاب، تمامی اعضای گروه داعش که در حمله به محمد داوود مزمل، والی پیشین امارت اسلامی در بلخ دست داشتند، بازداشت شده‌اند.

به‌گفته‌ی استخبارات امارت اسلامی، افراد بازداشت ‌شده حملاتی را در فاریاب و کابل نیز انجام داده‌‌ بودند.

با این حال استخبارات امارت اسلامی افزوده است که عامل حمله به والی بلخ تبعه‌ی تاجیکستان بوده و اخیرا برای حمله به افغانستان اعزام شده بود.

محمد داوود مزمل در روزهای پایانی سال گذشته‌ شمسی طی یک حمله‌ی انتحاری در دفترش کشته شد. دو روز پس از این حمله، در حمله‌ی دیگر که در یک گردهمایی خبرنگاران به وقوع پیوست، دو نفر به‌شمول یک خبرنگار جان باخته و ۱۵ خبرنگار دیگر زخمی شدند.

مسوولیت هر دو حمله را گروه داعش برعهده گرفته است.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی بارها مدعی شده است که داعش در افغانستان حضور ندارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x