صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کرزی در پیام تبریکی نوروز خواستار آغاز بلادرنگ گفتمان ملی شد

حامد کرزی، با نشر پیامی تبریکی به مناسبت جشن نوروز و آغاز سال نو 1402 هجری شمسی، از امارت اسلامی خواهان بازگشایی دروازه‌های مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران گردیده و نیز گفته که حکومت سرپرست گفتمان ملی را نیز آغاز نماید.

پیک‌آفتاب: حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان با نشر رشته توییتی امروز 29 حوت، سال نو 1402 هجری شمسی را تبریک گفته و اذعان داشته است که “با توجه به اهمیت بنیادی تعلیم برای رفاه، ترقی و خودکفایی کشور ارزومندم که حکومت سرپرست امارت اسلامی با آغاز سال نو درهای مکتب‌ها و دانشگاه‌ها را به روی دختران باز نموده و زمینه برگشت زنان به کار را دوباره فراهم سازد.”

کرزی کسب علم و دانش را به دختران و پسران افغانستان مهم تلقی نموده، برای تقویت هر چه بیشتر اتحاد و اتفاق ملی و تامین صلح و ثبات پایدار بر آغاز بلادرنگ گفتمان ملی تاکید نموده است.

فردا که نخستین روز سال نو است همه ساله مکتب‌های افغانستان نیز با فرارسیدن سال نو به روی دختران و پسران آغاز می‌شد اما بر اساس مصمیم امارت اسلامی، مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران هم‌چنان بسته است.

بارها اعضای سازمان ملل متحد و سایر نهادها و کشورهای جهان از حکومت سرپرست امارت اسلام خواستار تشکیل حکومت فراگیر و اجازه‌ی ادامه تحصیل و کار برای دختران در مکتب و دانشگاه شده اما حکومت سرپرست هنوز به این خواست‌ها تن نداده است.

15 روز از آغاز درس‌های دانشگاه‌ها می‌گذرد اما امارت اسلامی برای دختران اجازه رفتن به دانشگاه‌ها را نداده است.

گفته می‌شود که حکومت سرپرست روی طرحی کار می‌کند که طبق آن زنان و دختران بتوانند به کار و تحصیل شان ادامه دهند اما با گذشت چند ماه، هنوز این طرح نهایی و همگانی نشده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x