صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

متقی: داعش در افغانستان سرکوب شده است

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی می‌گوید که داعش در افغانستان سرکوب شده است اما جهان نسبت به فعالیت دوباره این گروه در افغانستان به شدت نگران است.

علی اکبر احمدی

پیک‌آفتاب: امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی به تلویزیون ملی افغانستان گفته است:« داعش در افغانستان وجود ندارد، گروه‌های مخالف در افغانستان وجود ندارند، اگر اتفاقی در اینجا بیفتد، از بیرون افغانستان وارد می‌شود. این برای ما و شما نشانه خوبی است که افغان‌ها بین خودشان مشکلی ندارند.»

متقی گفته که نیروهای امارت اسلامی آماده هرنوع مقابله با گروه‌های تروریستی از جمله داعش است و اکنون هیچ تهدیدی از سوی این گروه‌ها به افغانستان و از خاک این کشور بر کشورهای همسایه و جهان وجود ندارد.

در حالیکه چندی پیش یک جنرال آمریکایی اظهار داشت که آمریکا تا شش ماه دیگر از خاک افغانستان با حمله تروریستی مواجه خواهد شد، امیر خان متقی افزوده است که امنیت در مرزها و سایر بخش‌های این کشور تامین است.

این عضو برجسته امارت اسلامی در حالی نسبت به حضور داعش در افغانستان را رد می‌کند که اکنون جهان به ویژه پاکستان، تاجیکستان، ازبیکستان، آمریکا و سایر کشورهای دیگر نسبت به فعالیت مجدد داعش در این کشور نگرانی دارند.

http://paikaftab.com/fox-news-isis-and-al-qaeda-have-returned-to-afghanistan-and-threaten-the-security-of-the-world/

لیندسی گراهام، سناتور ارشد حزب جمهوری‌خواه آمریکایی چندی پیش گفت که احتمال یک حمله دیگر بر خاک امریکا و متحدین این کشور از افغانستان محتمل به نظر می‌رسد.

https://paikaftab.com/%d9%84%db%8c%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84-%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%81%d8%ba/

پیشتر خبرگزاری دان پاکستان نیز به نقل از مقام‌های این کشور نوشته بود که برگشت گروه‌های تروریستی در افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

https://paikaftab.com/%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b4%d8%aa-%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c/

از سوی دیگر طی ماه‌های اخیر نیروهای امارت اسلامی عملیات‌های را در بخش‌های از کشور به شمول کابل، قندهار و بلخ راه اندازی کرده، و گفته اند که شماری از اعضای داعش را کشته و تعدادی را نیز دستگیر کردند.

در تازه‌ترین مورد چند روز پیش طی دو حمله جداگانه داعش در شهر مزارشریف در شمال افغانستان، داوود مزمل والی بلخ در دفتر کارش با دو فرد ملکی کشته و شماری هم زخمی شدند در عین حال دو روز پس از حمله بر جان والی، یک مرکز فرهنگی نیز در این ولایت هدف انفجار قرار گرفت که دو تن کشته و نزدیک به 20 تن دیگر زخمی شدند و مسوولیت این دو حمله را داعش بر عهده گرفت.

ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی دیروز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی در شهر مزار شریف بالای سه مخفی‌گاه داعش حمله نموده، تعدادی از اعضای این گروه را کشته و مقداری از سلاح و تجهیزات جنگی را نیز بدست آوردند.

راه اندازی این عملیات‌ها و نیز پذیرفتن حمله‌های خونین از سوی داعش بر بخش‌های از کشور، نشان‌دهنده‌ی شکل گرفتن فعالیت دوباره این گروه در افغانستان است و انتظار می‌رود که نیروهای امارت اسلامی بتوانند جلو فعالیت این گروه را در افغانستان بگیرند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] متقی: داعش در افغانستان سرکوب شده است […]

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x