صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری نمایشگاه فراورده‌های زراعتی در کابل

مسوولان وزارت زراعت آبیاری و مالداری با برگزاری نمایشگاه فراورده‌های زراعتی در کابل از افزایش حاصلات زراعتی سخن زده، افزوده اند که امسال اقلام زیادی از این فراورده‌ها، به بیرون از کشور صادر شده است.

پیک‌آفتاب: بیست و هشتمین دور نمایشگاه فراورده‌های زراعتی در بادام باغ کابل برگزار شد. کشاورزان و باغ‌داران فراورده‌های شان را در غرفه‌های جدگانه از تاریخ 24 تا 27 حوت سال روان به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه امسال با شعار ” انکشاف زراعت، تضمین کننده رفاه مردم” برگزار شده و ده‌ها تن از باغداران، مالداران و کشاورزان تولیدات زراعتی، باغ‌داری، مالداری، تولیدات پروسس‌شده زراعتی و مالداری، ماشین‌آلات زراعتی، زعفران، نباتات و گیاهان طبی، تجهیزات آبیاری، نهال‌های مثمر و غیر مثمر، دستگاه‌های تولید برق آفتابی، فعالیت‌های زراعتی و تولیدات صنایع دستی را به نمایش گذاشته اند.

عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت سرپرست امارت اسلامی که روز چهار شنبه 24 حوت، در برنامه‌ی گشایش این نمایشگاه صحبت می‌‌کرد، گفت که امسال فراورده‌های زراعتی افغانستان به چندین کشور جهان صادر گردیده است.

سرپرست وزارت زراعت در حالیکه از شهروندان خواسته تا از تولیدات داخلی استفاده نمایند، برای کشاورزان، باغداران و مالداران وعده هرنوع همکاری را داده است.

در همین حال اشتراک کنندگان این نمایشگاه در حالیکه از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنند از حکومت سرپرست امارت اسلامی خواهان کمک و حمایت بیشتر هستند.

آنان می‌گویند که به دلیل قیمت موارد مورد نیاز در بازارها، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دراین نمایشگاه چهار روزه فراورده‌های زراعتی از 34 ولایت در 263 غرفه به نمایش گذاشته شده که 56 غرفه آن به زنان اختصاص یافته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x