صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آمریکا به راه‌کارهای جدید برای مجازات الیگارشی‌های روسی اقدام می‌کند

آمریکا فشار تهاجمی جدیدی را برای تضعیف نمودن اقتصاد روسیه و به‌ویژه الیگارشی‌های این کشور با هدف متاثر نمودن تهاجم کرملین به کی‌ف آغاز کرده است.

پیک‌آفتاب: آسوشتید پرس در گزارشی امروز سه‌شنبه 14 مارچ نوشت که از وزارت خزانه‌داری الی وزارت دادگستری و مقام‌های آمریکا تلاش برای انحلال قانون اموال الیگارشی‌های روسی، گسترش مجازات مالی برای آن‌عده افرادی که برای تسهیل تحریم‌های غربی علیه روسیه فعالیت می‌کنند و بستن خلاءهای موجود در قانون مالی آمریکا که به الیگارشی‌ها اجازه می‌دهد تا از شرکت‌های پست استفاده نموده، و تحریم‌ها را دور بزنند، تمرکز خواهد کرد.

اندرو آدامز، رییس گروه (KleptoCapture) که برای اعمال محدودیت‌های اقتصادی داخل آمریکا بر روسیه و میلیاردرهای آن اعمال شده است به آسوشتید پرس گفته است: ” این گروه تلاش‌های خود را برای شناسایی کسانی که به روس‌ها کمک می‌نمایند تا از تحریم‌ها فرار کنند و کنترل‌های صادراتی را نقض می‌کنند در اولویت قرار داده شده است.”

آدامز که بعنوان معاون دستیار دادستان کل نیز فعالیت می‌کند، گفته است: “این شبکه‌های تدارکات غیرقانونی هم‌چنان مقدار روزافزونی از پهنای گروه ما را اشغال خواهند کرد.”

براساس گزارش‌ها، هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا، بیش از 58 میلیارد دالر از دارایی‌های روس‌های تحریم شده در سراسر جهان را مسدود نموده است.

آمریکا تلاش‌های را برای مجازات همکاران و مدیران ثروت الیگارشی ها آغاز نموده است.

مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه دارتموند نشان داده که هدف قرار دادن چندین مدیران کلیدی ثروت، آسیب بسیار بیشتری به روسیه نسبت به تحریم الیگارشی‌ها به صورت جداگانه وارد می‌کند.

با این وجود ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدت‌هاست که خواهان انتقال دارایی‌های روسیه به اوکراین شده است و دیلیپ سینگ، مقام سابق دولت بایدن در 28 فبروری به کمیته بانکی سنا گفته بود که “مصادره میلیاردها دارای روسیه در اختیار امریکا چیزی است که ما باید دنبال نمایم.”

وی پیشنهاد نموده آمریکا باید “از ذخایری که در فدرال رزرو نیویارک تثبیت کرده ایم، استفاده کند، آنها را به اوکراین منتقل کند و به آنها اجازه دهد تا آنها را به عنوان وثیقه برای جمع آوری پول بگذارند.” او زمانی که مشاور امنیت ملی در امور اقتصادی بین الملل بود، برنامه تحریم‌های کاخ سفید بر روسیه را اداره می‌نمود.

هم‌چنان آدامز علاوه نموده که گروه KleptoCapure تلاش‌های را برای فروش قایق‌های تفریحی و سایر دارایی‌های روس‌ها دنبال می‌کند، علی رغم مشکلات و خلاءهای قانونی تبدیل اموالی که دسترسی صاحبان آن به دارایی‌ها مصادره و مسدود شده است، دولت می‌تواند به نفع اوکراین بگیرد و بفروشد.

وی تاکید نمود که آمریکا تحت حاکمیت قانون عمل خواهد کرد. آدامز گفت: “بخشی از معنای آن این است که ما دارایی‌هایی را که به طور کامل و از طریق رویه‌های قضایی ضبط نشده اند، را نخواهیم گرفت و شروع به مصادره آن‌ها بدون مبنایی قانونی نخواهیم نمود.”

این در حالی است که در چند روز قبل دو بانک آمریکا یک پی دیگر با سقوط مواجه شده و مدیریت آن به فدرال رزرو واگذار گردیده و موجی از نگرانی‌ها را در میان سکتور بانک داری به راه انداخته است.

https://paikaftab.com/1148/

هم‌چنان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی (Truth) خود گفته بود، اتفاقی که برای اقتصاد ما در حال رخ دادن است و پیشنهاداتی که درباره بزرگترین و احمقانه ترین افزایش مالیات در تاریخ آمریکا داده می‌شود، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا مانند هربرت هوور، رییس جمهور سابق آمریکا در عصر مدرن شناخته خواهد شد.

ترامپ: آمریکا به‌سوی یک رکود بزرگ دیگر می‌رود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x