صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جان باختن بیش از یک هزار نفر در اثر رویدادهای طبیعی طی یک سال در کشور

وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی می‌گوید که در جریان یک سال، دستکم حدود یک هزار نفر در اثر رویدادهای طبیعی جان باختند.

پیک‌آفتاب: وزارت دولت در امور طبیعی امارت اسلامی می‌گوید که در جریان سال 1401 حدود بیش از یک هزار نفر در کشور در اثر رویدادهای طبیعی جان باختند و اکنون نیز 22 ولایت کشور با خطرات برخاسته از رویدادهای طبیعی روبرو است.

مسوولان این وزارت در برنامه‌ی ملی تحت نام ” دستاوردهای پروژه کاهش خطرات حوادث طبیعی” در کابل گفته اند که امسال در اثر رویدادهای طبیعی در کشور 11 هزار خانه مسکونی نیز تخریب گردیده است.

بر اساس یافته‌های وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در جریان یک سال یک هزارو 96 نفر در سراسر افغانستان از اثر رویدادهای طبیعی جان باخته و دو هزارو 157 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بربنیاد اطلاعات وزارت دولت در امور رسیدگی به حواث طبیعی، این وزارت برای شماری از خانواده‌هایی که در رویدادهای طبیعی آسیب دیده اند، زمین توزیع کرده است.

این در حالی است که همه ساله در اثر وقوع رویدادهای طبیعی در کشور شماری از شهروندان جان‌های شان را از دست می‌دهند و یا بی‌سرپناه می‌شوند.

برخی از این خانواده‌ها می‌گویند که با مشکلات زیادی مواجه هستند و کمک‌های اندکی که از سوی دولت صورت می‌گیرد نیز بسنده نمی‌باشد.

این خانواده‌ها از حکومت و نهادهای کمک کننده ملی و بین‌المللی خواهان کمک‌های بیشتر هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x