صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مایک پنس: تاریخ دونالد ترامپ را مسوول حمله به کنگره خواهد دانست

مایک پنس معاون دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سخن‌رانیی بر رییس خود تاخته و گفته که تاریخ او را به خاطر نقش‌اش در حمله ششم جنوری 2021 به ساختمان کنگره آمریکا در پایتخت این کشور، مسئول خواهد دانست.

پیک‌آفتاب: گاردین در گزارشی امروز یک‌شنبه دوازدهم مارچ به نقل از مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا نوشت که تاریخ وی را مسئول تهاجم به کنگره خواهد دانست.

او که در زمان هجوم هواداران ترامپ در کنگره حضور داشته و شاهد بوده گفته که هزاران تن برای جلوگیری از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در کنگره، به داخل آن سرازیر شدند.

از آنجائی‌که معاون رییس جمهور آمریکا مطابق به قانون اساسی، ریاست تشریفاتی مجلس سنا را بر عهده دارد، پنس نیز در آن روز وظیفه تشریفاتی تایید آرای هیات انتخاب‌ کننده را بر عهده داشته است.

در طور محاصره، ترامپ چندین توئیت نشر نمود، در یکی از توییت‌ها حتا جمهوری‎خواهان را به مبارزه دعوت نموده بود. او هم‌چنان ادعاهای نادرستی در مورد تقلب در رای‌دهندگان داشتند و پنس را به دلیل تایید نتایج انتخابات مورد انتقاد قرار داده بود.

پنس که در ضیافت شام (Gridiron dinner) رویداد سالانه نکتایی سفید در واشنگتن برگزار شده بود، شرکت نموده به خبرنگاران و مهمانان‌شان گفته است: “رییس جمهور ترامپ اشتباه کرد.” من حق ابطال انتخابات را نداشتم و سخنان بی پروای او در آن روز خانواده من و همه افراد حاضر در مرکز را به خطر انداخت و می‌دانم که تاریخ دونالد ترامپ را پاسخ‌گو خواهد نمود.

پنس که در حال بررسی گزینه‌ها برای نامزدی از سوی حزب جمهوریخواهان در انتخابات 2024 می‌باشد در جریان حمله به کنگره توسط مجریان قانون به مکان امنی منتقل نمودند.

او در ماه‌های بعد از این حادثه به ندرت روی پرده تلویزون و سایر محافل ظاهر شده است، اما از آن زمان انتقاد خود را از آشوب‌گران و نقش ترامپ در آن را مورد انتقاد گرفته و نقد بر اخلال‌ کنندگان و رفتار دونالد ترامپ را افزایش داده است.

معاون رییس جمهور سابق آمریکا در یادداشتی که در نوامبر سال گذشته منتشر شد، ترامپ را متهم نموده که خانواده اش را به خطر انداخته است.

پنس دیروز شنبه گفته است که اتفاق آن‌روز مایوس کننده بود. “تا زمانی که زنده‌ام، هرگز و هرگز از جراحات وارده، جان‌های از دست رفته یا قهرمانی مجریان قانون در آن روز غم انگیز را فراموش نمی‌کنم.”

اظهارات پنس در حالی انجام می‌شود که تاکر کارلسون، مجری محافظه کار تلویزون فاکس نیوز با انتخاب چندین ویدیویی گمراه کننده از حمله به کنگره گفته بود که تعداد زیادی از مهاجمان براساس دستور عمل می‌نمودند. عملی که باعث شد تعدادی از اعضای دموکرات و چندین عضو حزب جمهوری‌خواه در سنا، آن‌را مورد انتقاد قرار دهند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x