صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اروپا شاهد بیشترین متقاضی،پناهجو نسبت به هشت سال اخیر بوده است

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا، اروپا شاهد افزایش چشم گیر مهاجران در طی ۸ سال اخیر از کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۳ بوده است.

پیک آفتاب: طبق تحقیقات انجام شده توسط آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا در گزارش تازه خود اعلام کرد که درخواست پناهندگی در اروپا در سال ٢٠٢٣ با ١٨ درصد افزایش به ١.١۴ میلیون نفر رسیده است.

طبق این تحقیق، پناهجویان سوریه، افغانستان و ترکیه از نظر تعداد به ترتیب در ردیف اول تا سوم قرار دارند.

آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا روز چهارشنبه، ۹ حوت، در گزارش سالانه خود نوشت که درخواست پناهندگی در اروپا به بالاترین میزان در ۸ سال گذشته است.

برپایه این گزارش، در یک روند جدید شهروندان ترکیه سومین گروه بزرگ متقاضی پناهندگی در اروپا را تشکیل می‌دهند و درخواست پناهندگی شهروندان این کشور نسبت به سال گذشته به ٪۸٢ بیشتر بوده است.

در گزارش آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا آمده است که ١١ هزار و ۶٠٠ فلسطینی پس از جنگ غزه به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده‌اند.

آلمان بار دیگر مقصد اصلی پناهجویان در اتحادیه اروپا بوده و براساس این گزارش، تقریبا یک‌سوم کل درخواست‌ها در سال گذشته را دریافت کرده است.

تحقیقات این آژانس نشان می‌دهد که پس از آلمان کشور فرانسه با ١۶٧ هزار درخواست در ردیف دوم، اسپانیا با ١۶٢ هزار درخواست و ایتالیا ١٣۶ با هزار درخواست پناهندگی در رده‌های بعدی قرار دارند.

این تحقیق شامل شهروندان اوکراینی  که به دلیل جنگ روسیه با اوکراین به کشورهای اروپایی تحت حفاظت موقت قرار گرفته‌اند.

پیش از این ادارهفدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان نیز داده‌های مهاجرت به این کشور در سال ٢٠٢٣ را منتشر کرده بود نمی‌شود.

براساس داده‌های این آژانس در سال گذشته بیشترین متقاضیان پناهندگی در آلمان به ترتیب از کشورهای سوریه، ترکیه، افغانستان، عراق، ایران، گرجستان و روسیه بوده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x