صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امارت اسلامی: عکس گرفتن موجب گناه کبیره می شود

امر به معروف امارت اسلامی اعلام کرد که عکس گرفتن گناه کبیره محسوب می شود و تماس تلفنی زنان فساد اخلاقی ایجاد می کند

محمد هاشم شهید ورور، رییس عمومی امر به معروف امارت اسلامی در جریان یک سیمینار  می گوید: «کارمندان رسانه‌ها باید ریش بگذارند چرا که خلاف آن گناه کبیره محسوب می شود.

رییس عمومی امر به معروف، امارت اسلامی ، پیش از این در واکنش به اظهارات مبنی بر فرض بودن علم بر زن و مرد، گفته بود که آموزش علوم عصری فرض نیست و تنها فراگیری علوم اسلامی بر زنان و مردان فرض است.

وی از بین بردن نکتایی را در افغانستان واجب دانسته است و گفته است: «تاریخ پوشیدن نکتایی در اسلام روشن است. این علامه صلیبی‌هاست، محو و از بین بردن آن واجب است.»

ملا شیرین آخوند، والی امارت اسلامی در قندهار، به تمام نهادهای دولتی در این ولایت دستور داده که از گرفتن عکس و مصاحبه‌های تصویری با رسانه‌ها خودداری کنند.

در مکتوبی که امارت اسلامی نشر کرده است: «با دریافت این مکتوب به همه شما دستور داده شده است که در مجالس رسمی و غیررسمی خود از عکاسی خودداری کنید، زیرا ضرر این اقدامات بیش‌تر از فایده آن است.»

در تازه‌ترین مورد، امارت اسلامی در ولایت خوست هرگونه تماس تلفنی دختران و زنان با رادیوها و تلویزیون‌های این ولایت را ممنوع اعلام کرده‌اند. مرکز خبرنگاران افغانستان نسخه‌ای از یک نامه رسمی را که روز شنبه، ۵ حوت، با امضای عبدالرشید عمری، فرمانده امنیه امارت اسلامی در ولایت خوست، صادر شده منتشر کرده است.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x