صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

استونیایی‌ها جهت تصمیم‌گیری برای حمایت از کی‌ف پای صندوق‌های رای می‌روند

استونیایی‌ها به پای صندوق‌های رای جهت تصمیم‌گیری درباره‌ی حمایت از کی‌ف می‌روند. این اقدام در حالی انجام می‌شود که اپوزیسیون حزب حاکم می‌خواهد از افزایش هزینه‌های زندگی، که سبب خشم مردم گردیده، استفاده نموده حکومت کاجا کالاس را با چالش مواجه بسازد.

پیک‌آفتاب: رویترز در گزارشی امروز یک‌شنبه 5 مارچ می‌نویسد: همان‌طور که نظر سنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند، اگر کاجا کالاس، نخست وزیر فعلی این کشور از حزب اصلاحات لیبرال در این انتخابات پیروز شود، ائتلافی را با کشورهای بالتیک تشکیل خواهد داد، که سبب تقویت روابط میان حامیان کی‌ف گردیده، هم‌چنان با سیاست اتحادیه اروپا در مسیر اتخاذ انرژی سبز باقی خواهد ماند و به پذیرش مهاجرین از اوکراین ادامه خواهد داد.

براساس گزارش رویترز صندوق‌های رای ساعت 20:00 شب به وقت محلی بسته می‌شوند و انتظار می‌رود اکثر مناطق دارنده آرای الکتریکی نتایج انتخاب خویش را تا نیمه‌های شب اعلان نمایند.

حزب اصلاحات لیبرال در سال 2019 در انتخابات برنده اعلام شده بود، اما به‌دلیل عدم تکمیل نصاب نتوانست دولت تشکیل دهند.

اما سه حزب کوچکتربا ایجاد ائتلاف موفق به تشکیل دولت گردیدند که در سال 2021 این ائتلاف از هم پاشید و کالاس موفق شد در این سال ائتلاف تشکیل داده و مسئولیت دولت را به عهده بگیرد.

براساس نظر سنجی‌های انجام شده، حزب راست افراطی(The far-right EKRE party) ممکن است در رتبه دوم به‌دلیل وعده‌های چون کاهش قبوض انرژی، مخالفت با انتقال انرژی به انرژی سبز و تعهد به عدم پذیریش بیشتر مهاجرانی اوکراینی موفق شده است تا در برخی مناطق این کشور حامیان سیاست خود را دریابد.

کالاس و مارتیم هالم، رهبر حزب راست افراطی هر دو به رویترز گفتند که امیدوارند دولت ائتلافی بعدی را رهبری نمایند.

کالاس علاوه نمود: “امیدوارم که نخست وزیر بمانم، اما تصمیم‌گیری به عهده رای دهندگان است.” وی هم‌چنان افزوده است که رای دهندگان باید بین آنچه او “دو راه کاملا متفاوت برای استونیا” خواند، یکی را انتخاب کنند.

نخست وزیر فعلی به رقیب‌اش نیز تاخته و گفته است که “ما از کشور باز، دوست، اروپایی و باهوش حمایت می‌کنیم. در حالی‌که حزب راست افراطی بیشتر به خودش نگاه می‌کند، که باید به منافع خود پای‌بند باشیم، نه کمک به اوکراین.”

هم‌چنان هالم، متعهد به حمایت از اوکراین شد اما خاطرنشان ساخت، که پذیرش مهاجران اوکراینی را متوقف نماید. او گفت: “ما امیدواریم به موقعیتی دست یابیم که بتوانیم یک دولت تشکیل دهیم. مردم واقعا از آینده می ترسند و احزاب اصلی، به ویژه احزاب حاکم، هیچ پاسخ واقعی ندارند.”

این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفته بود که “ما جهان را متحد نمودیم تا از اوکراین دفاع نمایم.”

https://paikaftab.com/1094-2/

او هم‌چنان به مناسبت اولین سالگرد هجوم روسیه به اوکراین نسبت به استفاده از تسلیحات اتمی هشدار داده و گفته بود که درگیری به سود هیچ کسی نمی‌باشد.

ولادیمیر زلنسکی: طرح ۱۲ ماده‌ی پیشنهاد شده‌ از سوی چین ارزش بررسی دارد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x