صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آمریکا تحقیقات تسلیحات بیولوژیک خود در آفریقا را گسترش خواهد داد.

یک مقام ارشد نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد ،قراراست آمریکا تحقیقات تسلیحات بیولوژیکی خود در آفریقا را گسترش دهد.

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده از تارنمای شبکه راشاتودی، رئیس نیروهای دفاع هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه«ایگور کریلوف  گفت: این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که روسیه اجرای برنامه‌های مشابه در «مناطق سابق اوکراین» را متوقف کرد.

این مقام روس اظهار داشت: از آنجایی که روسیه توانسته است اجرای برنامه‌های جنگ بیولوژیکی در مناطق آزاد شده در اوکراین را متوقف کند، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) مجبور است تحقیقات ناقص خود تحت پروژه‌های اوکراین را به مناطق دیگر منتقل کند.

بر اساس این گزارش، کریلوف آفریقا را به عنوان منطقه جدید مورد علاقه وزارت دفاع ایالات متحده و نهادهای مرتبط مشخص کرد و همچنین به حضور پیمانکاران پنتاگون در چندین کشور آفریقایی از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو، سیرالئون، کامرون، اوگاندا و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

رئیس نیروهای دفاع هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه افزود که «واشنگتن از بازیگران خارجی برای پنهان کردن اهداف تحقیقات خود استفاده می‌کند.»

وی ادعا کرد که روسیه اسنادی در اختیار دارد که گسترش سریع جنگ بیولوژیکی آمریکا در قاره آفریقا را تایید می‌کند.

کیریلوف افزود که در پایان سال گذشته میلادی، روسیه به اسنادی دست یافته بود که ثابت می‌کرد ایالات متحده تحقیقاتی درباره قطعات سلاح‌های بیولوژیکی و عوامل بیماری‌زای (پاتوژن) بسیار خطرناک در اوکراین انجام داده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x