صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار مقامات سازمان ملل درباره ی گسترش جنگ اسرائیل در غزه به لبنان

پیک آفتاب: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری«مارتین گریفیتس» که دوره ریاستش به عنوان مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل در پایان ماه جاری جون به پایان می رسد،گفت: «من جنگ‌ میان لبنان و اسرائیل را نقطه تشدید بحران می بینم.» وی گفت: « این جنگ به طور بالقوه آخرالزمانی خواهد بود.» […]

پیک آفتاب: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری«مارتین گریفیتس» که دوره ریاستش به عنوان مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل در پایان ماه جاری جون به پایان می رسد،گفت: «من جنگ‌ میان لبنان و اسرائیل را نقطه تشدید بحران می بینم.»

وی گفت: « این جنگ به طور بالقوه آخرالزمانی خواهد بود.»

وزیر دفاع آمریکا  در دیدار با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در پنتاگون ادعا کرد: «اقدامات تحریک آمیز حزب الله تهدیدی برای کشاندن مردم اسرائیل و لبنان به جنگی است که آنها نمی خواهند. چنین جنگی برای لبنان فاجعه آمیز و برای غیرنظامیان بی گناه اسرائیلی و لبنانی ویرانگر خواهد بود.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت «دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها است. بنابراین ما هر چه سریع به دنبال یک توافق دیپلماتیک هستیم که آرامش پایدار را به مرزهای شمالی اسرائیل بازگرداند و غیرنظامیان را قادر می‌سازد تا سالم به خانه‌های خود در هر دو طرف مرز اسرائیل و لبنان بازگردند.»

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان می گوید: باید جلوی جاه‌طلبی‌ها و طمع‌ورزی‌های اسرائیل گرفته شود و ثبات و منافع لبنان در گرو درگیری‌های بسیار پیچیده و جنگ‌های بی‌پایان قرار نگیرد.

وی افزود: باید برای مهار جاه‌طلبی اسرائیل، قطعنامه‌های سازمان ملل اجرا شوند. باید تلاش کنیم تا مانع تبدیل لبنان به میدان درگیری مسلحانه شویم.

با شدت گرفتن تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و تداوم حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله به مواضع اسرائیل، ترس و نگرانی این رژیم از احتمال وقوع جنگی دیگر در کنار ادامه جنگ در نوار غزه، بیشتر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان اسرائیل در شمال فلسطین و کاهش فشار بر گروههای مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف تل آویو در داخل خاک فلسطین کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x