صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل، اسرائیل را در فهرست سیاه قرار داد

دبیر کل سازمان ملل، اسرائیل را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داده است

پیک آفتاب: براساس گزارش های بدست آمده،دبیرکل سازمان ملل«آنتونیو گوترش»در گزارشی گفت: در سال ۲۰۲۳ خشونت علیه کودکان در درگیری‌های مسلحانه بشدت گسترش یافت و به طور شوکه‌کننده‌ای٪ ۲۱  افزایش یافته است.

این گزارش قرار است روز پنجشنبه رسما منتشر شود و در آن آمده است که خشونت منجر به مرگ و جراحت کودکان در مقایسه با سال قبل از آن ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس نوشته خبرگزاری آناتولی، گفته می شود که در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار، سومالی، نیجریه و سودان شدیدترین موارد نقض حقوق کودکان در مناقشه‌های مسلحانه رخ داده است.

سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۲ هزار و ۹۹۰ مورد نقض شدید حقوق کودکان را راستی‌آزمایی کرد که ۳۰ هزار و ۷۰۵ مورد در سال ۲۰۲۳ رخ داده و ۲ هزار و ۲۸۵ مورد دیگر در سال‌های قبل رخ داده بود اما در سال ۲۰۲۳ راستی‌آزمایی شد.

اسرائیل برای اولین بار به این فهرست اضافه شده است. در این گزارش گوترش تاکید شده است که در پی تحولات نوار غزه، نقض گسترده حقوق کودکان در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین ۱۵۵ درصد افزایش یافته است.

در این چارچوب، هفت هزار و ۸۳۷ مورد نقض حقوق علیه چهار هزار و ۲۴۷ کودک فلسطینی در کرانه باختری، غزه و قدس شرقی ثبت شده که عامل آنها ارتش و شهرک‌نشینان اسرائیلی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل، دسترسی کودکان در غزه، کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی به کمک‌های بشردوستانه را قطع کرده است.

دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود نوشته است: از افزایش بی‌سابقه شمار کودکانی که توسط ارتش و نیروهای اسرائیلی در نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی کشته و مجروح و نقص عضو شده‌اند، شوکه شدم.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x