صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفیر آمریکا:جنگ متوقف می شود،اگر حماس توافق را بپذیرد

پیک آفتاب:به نقل از سفیر و نماینده آمریکا« لیندا توماس گرینفیلد»در سازمان ملل روز دوشنبه ۲۱ جوزا در نشست شورای امنیت پس از تصویب قطعنامه آتش بس در غزه افزود: امروز این شورا پیام روشنی به حماس داد: توافق آتش بس روی میز را بپذیرید. اسرائیل قبلاً با این توافق موافقت کرده است. و اگر […]

پیک آفتاب:به نقل از سفیر و نماینده آمریکا« لیندا توماس گرینفیلد»در سازمان ملل روز دوشنبه ۲۱ جوزا در نشست شورای امنیت پس از تصویب قطعنامه آتش بس در غزه افزود: امروز این شورا پیام روشنی به حماس داد: توافق آتش بس روی میز را بپذیرید. اسرائیل قبلاً با این توافق موافقت کرده است. و اگر حماس این کار را انجام دهد، جنگ می تواند امروز متوقف شود.

ایشان بدون اشاره به حمایت آمریکا در طول ۸ ماه جنگ از اسرائیل و تلاش های ناکامش برای نابودی حماس اضافه کرد: ما امروز به صلح رای دادیم و شورای امنیت و کشورهای منطقه و جهان این توافق را تایید کرده اند.حماس اکنون می تواند ببیند که جامعه بین المللی متحد است.

او بدون اشاره به تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل برای کشتار مردم غزه اضافه کرد: جامعه بین المللی متحد پشت توافقی است که جانها را نجات می دهد و به غیرنظامیان فلسطینی در غزه کمک می کند تا بازسازی خود را آغاز کند.

وی ادامه داد که جامعه بین الملل پشت توافقی است که گروگان ها را پس از هشت ماه اسارت به خانواده هایشان باز می گرداند.

او تاکید کرد که جامعه بین الملل متحد دنبال توافقی است که به اسرائیل ایمن تر منجر می شود و موجب آرامش در امتداد مرز شمالی اسرائیل با لبنان می شود.

در  ادامه  افزود: توافق آتش بس راه را به سوی توقف پایدار خصومت ها و آینده ای بهتر برای همه هموار خواهد کرد.

سفیر آمریکا بدون اشاره به حمایت های نظامی دولت بایدن از اسرائیل گفت: «هشت ماه گذشته برای غیرنظامیان در غزه ویرانگر بوده است».

او تاکید کرد: «پیدا کردن مکانی امن در غزه غیر ممکن است و همچنان از اسرائیل می‌خواهیم که تمامی تدابیر را برای حمایت از غیرنظامیان در غزه اتخاذ کند».

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممنتع (روسیه) و بدون هیچ رای مخالفی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x