صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کاظمی قمی:توصیه‌ افراد صالح در افغانستان به معنی مداخله‌گری نیست

پیک آفتاب:به نقل ازنماینده ویژه جمهوری اسلامی برای افغانستان«کاظمی قمی»اگر در حوزه سیاسی گفته می‌شود که حکومتی با حضور اقشار مختلف و «افراد صالح» تشکیل شود به معنی مداخله‌گری در امور افغانستان نیست. کاظمی قمی افزود ایران از هر ابتکار سازنده‌ای که به بهبود فضای افغانستان کمک کند، حمایت می‌کند. به نقل از خبرگزاری ایسنا، […]

پیک آفتاب:به نقل ازنماینده ویژه جمهوری اسلامی برای افغانستان«کاظمی قمی»اگر در حوزه سیاسی گفته می‌شود که حکومتی با حضور اقشار مختلف و «افراد صالح» تشکیل شود به معنی مداخله‌گری در امور افغانستان نیست.

کاظمی قمی افزود ایران از هر ابتکار سازنده‌ای که به بهبود فضای افغانستان کمک کند، حمایت می‌کند.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، وی بعد از نشست گروه تماس برای افغانستان در یک نشست خبری گفت که اگر توصیه‌ای در حوزه سیاسی و حکومتی از اقشار مختلف به امارت اسلامی گفته می‌شود «از سر خیرخواهی است به معنی مداخله‌گری نیست.»

دومین نشست گروه تماس درباره افغانستان با حضور نمایندگان ایران، پاکستان، چین و روسیه روز شنبه (۱۹ جوزا) در تهران برگزار شد. وی گفت: «افغانستان به عنوان موضوع اصلی در دستور کار همسایه این کشور و از موضوعات مهم سیاست خارجی است.»

به گفته وی، تروریسم یکی از مسائل مهمی است که کشورهای همسایه افغانستان از آن نگران‌اند.

ایشان با اشاره به حملات «تروریستی» در مسکو، قندهار و حمله به شهروندان چین در پاکستان توضیح داد: تروریسم هم مردم افغانستان و هم کشورهای همسایه و منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و افزود که در همین راستا «گفتمان امروز با همتایان در تهران درباره مسائل مربوط به تروریسم، کمک به امنیت و مرزها بود.»

ایشان در عین حال تاکید کرد که ایران مصمم به انسداد فیزیکی مرز مشترک با افغانستان است. او گفت «براساس تاکید مقام‌های ارشد کشور، دیوارکشی مدرن و مجهز را در دستور کار قرار دادیم و عملیات احداث آن آغاز شده است.»

در ادامه افزود،تحولات افغانستان تاثیرگذار بر محیط پیرامونی خود است و به همین دلیل تروریسم یا مساله مهاجرت موجب دغدغه و نگرانی است.

به گفته وی، انتخاب نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان یکی دیگر از موضوعات نشست امروز تهران بود. آقای قمی تاکید کرد: «اگر قرار است چیزی تحمیل شود و یا نتیجه‌ای نداشته باشد، دلیلی ندارد از آن ابتکار دفاع کنیم.»

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x