صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تلاش‌های مکرون برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فرانسه در بیانیه‌ مشترکی با جو بایدن بیان کرد که هردو کشور برای جلوگیری از افزایش تنش‌های منطقه‌ای به‌ویژه در لبنان تلاش می کنند. ایشان افزود که هر دو کشور بر روی «پیشبرد مولفه‌ها» برای کاهش تنش‌ها و پایان دادن به «خلاء بنیادی» در […]

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فرانسه در بیانیه‌ مشترکی با جو بایدن بیان کرد که هردو کشور برای جلوگیری از افزایش تنش‌های منطقه‌ای به‌ویژه در لبنان تلاش می کنند.

ایشان افزود که هر دو کشور بر روی «پیشبرد مولفه‌ها» برای کاهش تنش‌ها و پایان دادن به «خلاء بنیادی» در لبنان کار می‌کنند.

وی گفت که دو کشور «هماهنگی نزدیکی» را برای گفت‌وگوها «با اسرائیل از یک سو و لبنان و همه طرف‌های درگیر از سوی دیگر» ایجاد کرده‌اند.

رئیس جمهور در نشستی مطبوعاتی پس از یک نشست خصوصی با بایدن، از پیشنهاد صلحی که رئیس‌جمهور آمریکا برای جنگ غزه مطرح کرده است نیز حمایت کرد.

سخنگوی سازمان ملل متحد با بیان اینکه «ما بسیار نگران ادامه تنش ها در امتداد مرزهای لبنان و اسرائیل هستیم» ابراز امیدواری کرد که اسرائیل و حماس در پی طرح پیشنهادی صلح بایدن با یکدیگر توافق کنند.

بایدن  بخاطر حمایت‌هایش از اسرائیل در جنگ غزه در داخل و خارج از آمریکا تحت فشار نهادهای بین المللی و افکار عمومی جهانی است، پیشنهاد اسرائیل نقشه راه برای آتش بس پایدار و آزادی همه گروگان‌ها ست.

طرح سه مرحله‌ای که جو بایدن اعلام کرد:

۱) ۶ هفته طول می‌کشد که شامل آتش بس کامل، خروج نیروهای اسرائیلی از تمام مناطق پرجمعیت غزه، آزادی تعدادی از اسیران از جمله زنان، سالمندان و مجروحان در ازای آزادی صدها گروگان فلسطینی است. گروگان‌های آمریکایی در این مرحله آزاد می‌شوند.

بقایای اجساد به آغوش خانواده‌هایشان بازخواهد گشت. غیرنظامیان فلسطینی به خانه‌های خود در محله‌های غزه از جمله در شمال باز خواهند گشت. کمک‌های بشردوستانه با ورود ۶۰۰ کامیون روزانه به غزه افزایش خواهد یافت. صدها هزار چادر توسط جامعه بین المللی توزیع خواهد شد.

۲) شامل تبادل همه گروگان های زنده باقیمانده از جمله سربازان مرد، همراه با خروج کامل سربازان اسرائیلی از غزه است.

۳) شامل آغاز طرح بازسازی بزرگ غزه و بازگرداندن نهایی بقایای گروگان ها خواهد بود.

اسرائیل در این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x