صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک پنج میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای سه ولایت افغانستان

پیک آفتاب:  اتحادیه اروپا در گزارشی اعلان کرد که در همکاری با سازمان اقدام علیه گرسنگی برای حمایت از جوامع آسیب‌پذیر در ولایت‌های غور، دایکندی و بدخشان پنج میلیون یورو کمک می‌کند. براساس تحقیقات انجام شده، بیش از ٩۵ درصد افغان‌ها غذای کافی ندارند. اتحادیه اروپا گفته است با این کمک می تواند بیش از […]

پیک آفتاب: 

اتحادیه اروپا در گزارشی اعلان کرد که در همکاری با سازمان اقدام علیه گرسنگی برای حمایت از جوامع آسیب‌پذیر در ولایت‌های غور، دایکندی و بدخشان پنج میلیون یورو کمک می‌کند.

براساس تحقیقات انجام شده، بیش از ٩۵ درصد افغان‌ها غذای کافی ندارند.

اتحادیه اروپا گفته است با این کمک می تواند بیش از ٢۶ هزار نفر حمایت خواهد کرد.

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه (٢٩ حوت) اعلام کرد که این کمک‌ برای سه سال آینده برای افزایش امنیت غذایی جوامع محلی در نظر گرفته شده است.

در اعلامیه این سازمان آمده است که اجرای این پروژه زندگی کسانی را که با مشکلات سوءتغذیه، ناامنی غذایی و کمبود منابع برای کشاورزی دچار هستند، کمک خواهد کرد.

این پروژه بر تقویت تولیدات کشاورزی، پرورش گاو، حمایت از مشاغل کوچک و متوسط متمرکز است.

در اعلامیه آمده که این پروژه شامل آموزش مهارت‌های کشاورزی برای زنان و جوانان است.

یک مقام سازمان اقدام علیه گرسنگی گفته است که در ولایات دایکندی و بدخشان ۴٠ درصد و در ولایت غور ۴۵ درصد از جمعیت از سطح بالای ناامنی غذایی رنج می‌برند.

سازمان ملل برای سال ۲۰۲۴حدود ۳میلیارد دالر برای رسیدگی به بحران اقتصادی و بشری در افغانستان درخواست کرده، اما تاکنون کمتر از ۳درصد از بودجه مورد نیاز را دریافت کرده اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x