صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انتقاد دبیرکل ناتو از کم کاری اعضای ناتو در کی یف

دبیرکل ناتو«ینس استولتنبرگ» با انتقاد از کاهش همکاری اعضای ناتو با اوکراین هشدار داده است که مهمات این کشور در جنگ علیه روسیه رو به اتمام است. ینس استولتنبرگ گفت این یکی از دلایلی است که روس‌ها در هفته‌ها و ماه‌های گذشته توانسته‌اند در میدان نبرد پیشروی کنند. ینس استولتنبرگ روز پنجشنبه در مقر ناتو […]

دبیرکل ناتو«ینس استولتنبرگ» با انتقاد از کاهش همکاری اعضای ناتو با اوکراین هشدار داده است که مهمات این کشور در جنگ علیه روسیه رو به اتمام است.

ینس استولتنبرگ گفت این یکی از دلایلی است که روس‌ها در هفته‌ها و ماه‌های گذشته توانسته‌اند در میدان نبرد پیشروی کنند.

ینس استولتنبرگ روز پنجشنبه در مقر ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفته است که اعضای ناتو به اندازه کافی تلاشی برای کمک به کی‌یف نمی‌کنند.

اتحادیه اروپا روز گذشته بسته کمک پنج میلیارد یورویی خودش را به اوکراین تعیین و تصویب کرد. آمریکا نیز روز ۱۲ حوت، از بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۳۰۰ میلیون دالر به اوکراین خبر داد.

استولتنبرگ با لحن صریح و تند،خطاب به اعضای ناتو گفت که ظرفیت ارائه بیشتر مهمات به اوکراین را دارند اما باید اراده سیاسی برای انجام این کار را نشان دهند.

به گفته‌ دبیرکل ناتو، «حمایت‌های بی‌سابقه متحدان ناتو به اوکراین به عنوان یک کشور مستقل کمک کرده است. اما اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد و اکنون به آن نیاز دارند.»

همزمان با افزایش حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، در ۱۳ حوت مدیرعامل بزرگترین شرکت خصوصی تولید کننده برق در اوکراین هشدار داد در صورتی که کمک‌های امریکا به زودی به اوکراین نرسد، کی‌یف جنگ انرژی را به مسکو واگذار خواهد کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x