صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تایید وزارت امور خارجه آمریکا به فروش قطعات یدکی و تعمیری هواپیماهای جنگنده تایوان

پیک آفتاب:به نقل از خبرگزاری رویترز، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فروش به «بهبود امنیت دریافت‌کننده  و کمک به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه کمک می‌کند.» در عین حال، وزارت دفاع چین تایپه از ایالات متحده تشکر و اعلام کرد که این فروش به نیازهای رزمی و دفاعی […]

پیک آفتاب:به نقل از خبرگزاری رویترز، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فروش به «بهبود امنیت دریافت‌کننده  و کمک به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه کمک می‌کند.»

در عین حال، وزارت دفاع چین تایپه از ایالات متحده تشکر و اعلام کرد که این فروش به نیازهای رزمی و دفاعی نیروی هوایی این کشور کمک می‌کند.

این وزارت خانه در ادامه تصریح کرد که فروش در ماه سرطان و اسد نهایی خواهد شد.

وزیر دفاع تایوان روز پنجشنبه در پارلمان این کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که تایوان باید قابلیت‌های دفاع شخصی خود را تقویت کند تا بخشی از «بازدارندگی موثر» در راهبرد ایالات متحده برای اقیانوس هند و آرام باشد.

بر اساس این گزارش، چین بارها از ایالات متحده، اصلی ترین تامین‌کننده تسلیحات تایوان، خواسته است تا فروش تسلیحات به این جزیره که تحت مالکیت سرزمین مادی خودش  هست را متوقف کند.

به نوشته رویترز، وزارت دفاع چین بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

چین، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند. دو طرف از زمان جدایی در سال ۱۹۴۹ به دلیل جنگ داخلی، با عقب نشینی دولت وقت چین، جداگانه اداره می‌شوند.روابط بین تنگه‌ای تحت حاکمیت حزب دموکراتیک ترقی خواه در تایوان از سال ۲۰۱۶ بدتر شده است و پکن از مذاکرات با دولت استقلال طلب تایوان اجتناب کرده است.

علاوه بر اینکه آمریکا بر اصل چین واحد پایبند است اما در عمل با انجام اقداماتی بی‌پروا و ترویج تعامل رسمی با تایوان، در حال توسعه روابط خود با این جزیره است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x