صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین:اگر اختیارات زلنسکی به پارلمان منتقل شود،توافق خواهیم کرد

پیک آفتاب:به نقل از خبرگزاری تاس،‌ پوتین سخنانی در دیدار با رؤسای جمعی از خبرگزاری‌های جهان در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ داشته بود. در این نشست، پرسش‌هایی از سوی رسانه‌های بین‌المللی مطرح شد. پوتین در پاسخ به سوالاتی درباره ی راهکارهای  توقف جنگ در اوکراین گفت:‌ می‌توانم آنچه را که زمانی به بایدن گفتم، […]

پیک آفتاب:به نقل از خبرگزاری تاس،‌ پوتین سخنانی در دیدار با رؤسای جمعی از خبرگزاری‌های جهان در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ داشته بود.
در این نشست، پرسش‌هایی از سوی رسانه‌های بین‌المللی مطرح شد.

پوتین در پاسخ به سوالاتی درباره ی راهکارهای  توقف جنگ در اوکراین گفت:‌ می‌توانم آنچه را که زمانی به بایدن گفتم، به شما نیز بگویم؛ او یک بار برای من نامه فرستاد و من به صورت کتبی به او پاسخ دادم: اگر می‌خواهید جنگ را در اوکراین متوقف کنید، از تهیه سلاح در آنجا دست بکشید و این درگیری در مدت دو یا حداکثر سه ماه متوقف خواهد شد.

وی در سخنان خود به زمان تبادل این نامه‌ها بین وی و بایدن اشاره‌ای نکرده بود.
در ادامه ی  سخنان پوتین، سخنگوی کرملین اعلام کرد که جزئیات تبادل نامه بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و آمریکا در مورد مناقشه اوکراین را فاش نخواهد کرد.
پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌هایی برای علنی کردن این پیام‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: «ما هرگز مکاتبات عمومی در سطح سران کشورها انجام نخواهیم داد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه این نشست با اشاره به پایان یافتن اختیارات قانونی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در اول جوزا ۱۴۰۳ گفت: تمدید اختیارات وی در این مسئولیت بر اساس ماده ۱۰۹ قانون کیفری اوکراین به عنوان تصرف قدرت تلقی می‌شود.
وی در ادامه گفت رهبری فعلی اوکراین تصمیم گرفته است که انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار نکند. با این حال، ماده ۱۰۳ قانون اساسی اوکراین می‌گوید: رئیس جمهور تنها برای پنج سال انتخاب می شود. بنا بر قوانین اوکراین، در شرایط حکومت نظامی، دوره نمایندگی پارلمان تمدید می شود، اما در مورد احتمال تمدید دوره ریاست جمهوری چیزی گفته نشده است.
وی افزود: در اوکراین، قانونی وجود دارد که وضعیت حکومت نظامی را توضیح می دهد. آنجا می‌گوید که اختیارات به پارلمان منتقل می‌شود و انتخابات ریاست‌جمهوری تحت حکومت نظامی برگزار نمی‌شود.
رئیس‌جمهوری روسیه گفت: با این حال، همه مسائل را می‌توان حل کرد، اگر اختیارات رئیس‌جمهوری اوکراین به رئیس پارلمان منتقل شود، می‌توان با این کشور توافق کرد؛ البته اینکه ما با چه کسی توافق خواهیم کرد، یک سوال دیگر است.

خبرگزاری روسی ریانووستی نوشت، انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار بود ۳۱ مارچ ۲۰۲۴ (۱۲ حمل ۱۴۰۳) برگزار شود، اما به دلیل حکومت نظامی و بسیج عمومی در اوکراین لغو شد. زلنسکی در این باره اعلام کرد که برای برگزاری انتخابات، فعلا زمانی مناسب نیست.
نخست وزیر سابق اوکراین«میکولا آزاروف» می گوید که اختیارات زلنسکی در ۲۱ می (اول جوزا ۱۴۰۳) به پایان رسیده است.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x