صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واشنگتن:تنش ها در لبنان امنیت اسرائیل را به خطر خواهد انداخت

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا«متیو میلر» روز چهارشنبه ۱۶ جوزا  گفت: ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید درگیری هایی که منجر به تلفات بیشتر و  بی ثباتی اسرائیل در منقطه باشیم . نتانیاهو در بازدید از منطقه مرزی شمالی،هشدار داد که اسرائیل “برای یک عملیات بسیار شدید” در امتداد مرز آماده است. متیو […]

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا«متیو میلر» روز چهارشنبه ۱۶ جوزا  گفت: ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید درگیری هایی که منجر به تلفات بیشتر و  بی ثباتی اسرائیل در منقطه باشیم .

نتانیاهو در بازدید از منطقه مرزی شمالی،هشدار داد که اسرائیل “برای یک عملیات بسیار شدید” در امتداد مرز آماده است.

متیو میلر می گوید با این حال، پیشنهادات مبنی بر قریب الوقوع بودن جنگ با لبنان را کم اهمیت جلوه داد.

وی گفت: «اظهارات دولت اسرائیل مبنی بر اینکه برای عملیات نظامی آماده هستند، متفاوت از این است که بگوییم تصمیمی برای انجام عملیات نظامی گرفته‌اند.»

در ادامه میلر می گوید: ما معتقدیم آنها هنوز راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهند و آمریکا “وضعیت غیرقابل انکار اسرائیل” در مرز شمالی خود را درک می کند.

میلر گفت: «ده‌ها هزار شهروند اسرائیلی وجود دارند که به دلیل گلوله باران‌های مداوم حزب‌الله و حملات پهپادی در این منطقه، نمی‌توانند به خانه‌های خود در شمال اسرائیل بازگردند.»

رسانه های خبری روز چهارشنبه از تیراندازی به سمت سفارت آمریکا در منطقه عوکر در منطقه جبل در شمال بیروت خبر دادند.شبکه ال بی سی لبنان گزارش داد که صدای تیراندازی به مدت نیم ساعت در اطراف سفارت آمریکا به گوش رسید،که مسیرهای منتهی به سفارت آمریکا در شمال بیروت پس از شنیده شدن تیراندازی در اطراف آن شاهد حضور گسترده امنیتی است.

سفارت آمریکا در لبنان نیز در بیانیه ای در این باره بیان کرد: تیراندازی صبح امروز با سلاح سبک و نزدیکی ورودی سفارت انجام شده است.

در بیانیه سفارت آمریکا در لبنان آمده است: در ساعت ۸:۳۴ صبح امروز اخباری درباره تیراندازی با سلاح سبک به اطراف ورودی سفارت مخابره شد. تحقیقات در جریان است و ارتباط قوی با مراجع مجری قانون در لبنان داریم. ساختمان سفارت و کارکنان در سلامت کامل هستنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x