صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کامالا هریس در اجلاس اوکراین شرکت خواهد کرد

پیک آفتاب: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاملا هریس در اجلاس شهر لوسرن سوئیس که قرار است ۲۶ جوزا برگزار شود،شرکت کند. این رسانه در ادامه گفت: بایدن قرار است در مراسم جمع آوری کمک های مالی در لس آنجلس به میزبانی دو هنرپیشه آمریکایی شرکت کند. مدیر روابط عمومی هریس«کرستن آلن»گفت: معاون رئیس جمهوری […]

پیک آفتاب:

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاملا هریس در اجلاس شهر لوسرن سوئیس که قرار است ۲۶ جوزا برگزار شود،شرکت کند.

این رسانه در ادامه گفت: بایدن قرار است در مراسم جمع آوری کمک های مالی در لس آنجلس به میزبانی دو هنرپیشه آمریکایی شرکت کند.

مدیر روابط عمومی هریس«کرستن آلن»گفت: معاون رئیس جمهوری بر تعهد دولت بایدن-هریس در حمایت از تلاش های اوکراین برای دستیابی به صلحی پایدار و عادلانه و بر اساس تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تاکید خواهد کرد.

وی مدعی شد هریس همچنین «بر حمایت از مردم اوکراین در دفاع از خود برابر تهاجم کنونی روسیه» تاکید خواهد کرد.

این خبرگزاری نوشت: مشاور امنیت ملی بایدن«جیک سالیوان»به عنوان بخشی از هیات آمریکایی، هریس را در این اجلاس همراهی خواهد کرد.

در ادامه نوشت: ولودیمیر زلنسکی به شدت به این اجلاس مباهات می کند و سران رهبران جهان را برای شرکت در آن تشویق کرده است؛ هر چند که روسیه را متهم می کند با همکاری چین تلاش می کنند این اجلاس را تضعیف کنند.

براساس گفته های زلنسکی علیه این کشور درباره کارشکنی در مقابل برگزاری اجلاس سوئیس واکنش نشان داد و گفت پکن هرگز به آتش جنگ روسیه و اوکراین دامن نزده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه «ماریا زاخارووا»نیز گفته است ادعاهای کی ‌یف مبنی بر اینکه مسکو تلاش می‌کند نشست ماه آینده صلح اوکراین به میزبانی سوئیس را منحرف کند، مضحک است. این مقام تاکید کرده است: این رویداد که بسیار درباره آن تبلیغ شده است در وهله اول چیزی جز یک فریب طرح شده از سوی آمریکا نیست.

روسیه به این نشست دعوت نشده است و دیپلمات‌ها و کارشناسان سیاست خارجی می‌گویند که مذاکراتی که قرار است در نزدیکی شهر «لوسرن» سوئیس برگزار شود، به احتمال زیاد بر روی ایجاد اجماعی در مورد چگونگی کاهش خطرات ناشی از حمله مسکو به اوکراین متمرکز است.

وزیر امور خارجه روسیه«سرگئی لاوروف» نیز پیشتر با تاکید بر اینکه کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس یک تقلید مسخره و بی معنی از یک کنفرانس واقعی با مذاکرات جدی و تاثیرگذار است، گفته بود: هیچ یک از سیاستمداران کشورهای غربی و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x