صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفیر و نماینده فرانسه در سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در غزه شد

پیک آفتاب:سفیر فرانسه«نیکلاس دی ریویر» در سازمان ملل روز جمعه به خبرنگاران گفت که کشورش به شدت نگران وضعیت رفح و غزه است. وی گفت: «طوریکه رییس جمهور فرانسه چند روز پیش گفت، در حال حاضر منطقه امنی در غزه وجود ندارد. ما خواهان آتش بس هستیم. ما خواهان هیچ عملیاتی در رفح هستیم. ما […]

پیک آفتاب:سفیر فرانسه«نیکلاس دی ریویر» در سازمان ملل روز جمعه به خبرنگاران گفت که کشورش به شدت نگران وضعیت رفح و غزه است.

وی گفت: «طوریکه رییس جمهور فرانسه چند روز پیش گفت، در حال حاضر منطقه امنی در غزه وجود ندارد. ما خواهان آتش بس هستیم. ما خواهان هیچ عملیاتی در رفح هستیم. ما خواهان دسترسی کامل بشردوستانه به نوار غزه هستیم. این شرایط اکنون فراهم نیست.»

دی ریویر می گوید که فرانسه از پیش نویس قطعنامه الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کند. به گفته او این قطعنامه توقف خصومت ها، عدم عملیات در رفح و اساساً تأیید خواسته دادگاه لاهه است که از اسرائیل می خواهد عملیاتی در رفح انجام ندهد و حماس همه گروگان ها را آزاد کند.

سفیر فرانسه در سازمان ملل گفت: در حالی که حماس تهدیدی برای اسرائیل است و امنیت اسرائیل “قابل مذاکره” نیست، قوانین بین المللی بشردوستانه باید رعایت شود.

وی افزود،آنچه در غزه و به طور خاص در رفح شاهد آن هستیم، تعداد قربانیان غیرنظامی مطلقا غیرقابل قبول است و اکنون باید متوقف شود.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x