صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حامیان و مخالفان کوریای شمالی دربرابر هم در شورای امنیت سازمان ملل

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده معاون نماینده ی آمریکا در سازمان ملل روز جمعه شورای امنیت درباره کوریای شمالی، نقض قطعنامه شورای امنیت توسط کوریای شمالی و ادامه گسترش برنامه تسلیحاتی این کشور را محکوم کرده است. نماینده آمریکا باور دارد که روسیه و چین با ادامه مسدود کردن اقدامات در مورد نقض‌های کوریای […]

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده معاون نماینده ی آمریکا در سازمان ملل روز جمعه شورای امنیت درباره کوریای شمالی، نقض قطعنامه شورای امنیت توسط کوریای شمالی و ادامه گسترش برنامه تسلیحاتی این کشور را محکوم کرده است.

نماینده آمریکا باور دارد که روسیه و چین با ادامه مسدود کردن اقدامات در مورد نقض‌های کوریای شمالی، « امنیت ما را » کاهش می دهند.

نماینده آمریکا به شواهد غیرقابل انکار گروه کارشناسان از استفاده غیرقانونی روسیه از موشک‌های کوریای شمالی در درگیری‌های اوکراین اشاره کرد.

ایشان  اظهارات کوریای شمالی “و حامیانش” را وابسته به اینکه گسترش توانایی نظامی این کشور تابعی از فعالیت های نظامی آمریکا و کوریای جنوبی در خارج از شبه جزیره کوریا، رد و از تحریم ها در زمینه کوریای شمالی حمایت کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت:«تحریم‌ها» و بهبود زندگی شهروندان کوریای شمالی بر عهده دولت کوریای شمالی است.

نماینده انگلیس در این نشست گفته است که آخرین پرتاب موشک های کوریای شمالی، مانند سایر موارد، غیرنظامیان جاپانی را تهدید می کند. او «شباهت کاذب» پیشنهاد شده توسط برخی از اعضای شورای امنیت بین کوریای شمالی و «فعالیت های نظامی دفاعی» اشاره کرد.

نماینده انگلیس از استفاده “گسترده” از منابع ملی که همچنان به سمت فعالیت های نظامی کوریای شمالی هدایت می شود ابراز تاسف کرد.

نماینده چین در نشست شورای امنیت به “تنش در همسایگی خود”، کاهش در “اختلاف ها”، از سرگیری گفت و گو و پیشرفت در “مکانیسم صلح” اشاره کرد. وی خواستار “گفتگو میان طرف ها شد و مخالفت چین با رزمایش نظامی برنامه ریزی شده است.

نماینده چین یادآور شد که “امنیت تقسیم ناپذیر است” و بنابراین ما نباید در تلاش برای منزوی کردن دولت ها “حصارهای امنیتی ایجاد کنیم”. به نظر عجیب است که آمریکا برخی از تسلیحات را در کشورهای دیگر مستقر می کند اما نه در خاک خود.

نماینده چین‌از آمریکا خواست که از بحران موشکی کوبا و سایر اقدامات تحریک آمیز “درس بیاموزد”، طرح های واشنگتن برای استقرار موشک های میان برد در خاک آسیا را رد کرد.

در این جلسه نماینده روسیه نیز از نبود “دیدگاه جامع” در مورد علل اصلی تنش های شبه جزیره کوریا ابراز تاسف کرده و ادعا کرد «بدیهی» است که استقرار آمریکا در امتداد شبه جزیره به آمریکا است و این اقدامات مسئول اصلی تنش‌ها است.

روسیه ادعای آمریکا مبنی بر ترجیح به گفت و گو را «غیر قابل باور دانست» و تاکید کرد که ایالات متحده در واقع به دنبال فروپاشی رژیم کوریای شمالی است. نماینده روسیه از همکاری فنی کوریای شمالی و روسیه “که کسی را تهدید نمی کند” دفاع کرد.

نماینده آمریکا بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده “هیچ تهدیدی برای کوریای شمالی نیست.”

سفیر کوریای شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز شورای امنیت را به بررسی “شرم آور” و رد اختیار پرتاب ماهواره های کوریای شمالی متهم و به “شکنندگی منطقه ای” اشاره کرد که خطر درگیری را افزایش می دهد. به گفته او، تاریخ رزمایش های نظامی تحریک آمیز، ماهواره ها را توجیه می کند.

وی آمریکا را به مشارکت در “چشم انداز ناامنی” متهم کرد و ادعا کرد که پرتاب موشک های کوریای شمالی در مقابل تهدید کشورهای همسایه طراحی شده است.

کوریای شمالی در رزمایش «شلیک نمایش قدرت» که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور از نزدیک شاهد آن بود، چندین فروند موشک را به طور همزمان آزمایش کرد.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x