صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کوریای جنوبی: کیم جونگ اون موشک بالستیک شلیک کرد

پیک آفتاب:براساس گزارش های به دست آمده،رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی،در یک بیانیه تکمیلی اعلام کرد که پرتابه‌های شلیک شده از سوی کوریای شمالی را به عنوان موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد شناسایی کرده است. در این بیانیه آمده است که حداقل ۱۰ موشک بالستیک کوتاه‌برد در ساعت ۶:۱۴ امروز از منطقه سونان در پیونگ یانگ […]

پیک آفتاب:براساس گزارش های به دست آمده،رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی،در یک بیانیه تکمیلی اعلام کرد که پرتابه‌های شلیک شده از سوی کوریای شمالی را به عنوان موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد شناسایی کرده است.

در این بیانیه آمده است که حداقل ۱۰ موشک بالستیک کوتاه‌برد در ساعت ۶:۱۴ امروز از منطقه سونان در پیونگ یانگ به سمت دریای شرق شلیک شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: هنوز جزئیات بیشتری از شلیک این موشک‌ها در دست نیست و این موضوع همچنان در دست بررسی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به دنبال شلیک این موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد، ارتش کوریای جنوبی ضمن به اشتراک‌گذاری اطلاعات با ایالات متحده و ژاپن، بر اقدامات نظارتی و هوشیاری خود در برابر پرتاب‌های احتمالی بعدی افزوده است.

همچنین شبکه خبری ان اچ کی ژاپن نیز به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که کوریای شمالی حداقل یک موشک بالستیک ناشناس شلیک کرده که این پرتابه، در نقطه‌ای خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمده است.

سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نیز  اعلام کرد که شورای امنیت روز جمعه جلسه‌ای علنی درباره آزمایش موشکی بالستیک جدید کوریای شمالی برگزار می‌کند.

پیونگ یانگ، کوریای جنوبی را دشمن اصلی خود اعلام کرده است و آژانس‌هایی که برای اتحاد مجدد و هم‌رسانی دو کره فعالیت می‌کردند را کنار گذاشته است. این کشور هشدار داده است که اگر سئول «حتی یک‌هزارم میلی‌متر» حاکمیت کوریای شمالی را نقض کند، جنگ شروع خواهد شد.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x