صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امارت اسلامی:برای تقویت روابط با روسیه عزم جدی سیاسی در پیش داریم

پیک آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارت خانه از اظهارات رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و سایر مقام‌های روسیه مبنی بر ابراز اراده سیاسی برای گسترش روابط استقبال می‌کند. پوتین در سفر این هفته خود به تاشکند پایتخت ازبکستان اعلام کرد: برقراری روابط با امارت […]

پیک آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارت خانه از اظهارات رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و سایر مقام‌های روسیه مبنی بر ابراز اراده سیاسی برای گسترش روابط استقبال می‌کند.

پوتین در سفر این هفته خود به تاشکند پایتخت ازبکستان اعلام کرد: برقراری روابط با امارت اسلامی یک نیاز است. این گروه کنترل افغانستان و اراضی آن را در اختیار دارد و حاکمان فعلی این کشورند و ما باید با توجه به این واقعیت عمل کنیم و روابط خود را متناسب با آن تنظیم کنیم.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه امارت اسلامی به فدراسیون روسیه ابراز می‌کند که برای گسترش بیشتر و تقویت روابط مثبت با هدف تأمین منافع مردم دو کشور بر اساس احترام متقابل و مصالح مشترک، عزم جدی سیاسی دارد.

در بیانیه ایی امارت اسلامی با طرح این ادعا که افغانستان پس از دهه‌ها جنگ و بی‌ثباتی در حال حاضر حکومتی مسئول دارد، عنوان کرد که این شرایط برای همه کشورهای منطقه فرصت خوبی را فراهم کرده تا بادرنظرداشتن اولویت‌های دوجانبه، روی گسترش روابط مثبت کار کنند و در این زمینه پیشرفت‌هایی خوب با کشورهای متعدد صورت گرفته است.

به تازگی مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه و نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان خبر داد که مسکو از نمایندگان امارت اسلامی  برای حضور در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ دعوت کرده است.

از زمان فرار اشرف غنی از کابل، روسیه با احتیاط با روند به قدرت رسیدن امارت اسلامی همراهی کرده است. دیپلمات‌هایی مثل «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در افغانستان و «ضمیر کابلوف» فرستاده پوتین در افغانستان، اقدامات امارت اسلامی را در تأمین امنیت کابل و مقابله با «داعش خراسان» ستوده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x