صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماینده الجزایر در سازمان ملل:خواهان آتش‌بس فوری مورد احترام همه طرف‌ در غزه شد

پیک آفتاب: براساس گزارش های به دست آمده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که «خواهان آتش‌بس فوری مورد احترام همه طرف‌ها» و آزادی همه اسرا در غزه شده است. سفیر الجزایر در سازمان ملل«عمار بن جامع» گفت:اسرائیل باید به جنگ پایان دهد وی می گوید: «این واقعیت تلخ، ماهیت […]

پیک آفتاب:

براساس گزارش های به دست آمده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که «خواهان آتش‌بس فوری مورد احترام همه طرف‌ها» و آزادی همه اسرا در غزه شده است.

سفیر الجزایر در سازمان ملل«عمار بن جامع» گفت:اسرائیل باید به جنگ پایان دهد

وی می گوید: «این واقعیت تلخ، ماهیت وحشیانه و بی‌معنای اشغالگری اسرائیل را منعکس می‌کند» پرداختن به علائم بدون مقابله با علت اصلی – اشغال سرزمین فلسطین – منجر به صلح پایدار نخواهد شد.

سفیر الجزایر در سازمان ملل با صراحت بیان کرد که شورای امنیت “مسئولیت اصلی” را برای تضمین اجرای قطعنامه های مربوط به فلسطین، از جمله شهرک سازی های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی، جایی که در حال حاضر ۸۰۰ هزار شهرک نشین یهودی در آن زندگی می کنند، بر عهده دارد.

دیوان بین المللی دادگستری با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم اسرائیل در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

اسرائیل با حمله به پایگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در  نشستی غیر علنی به درخواست کشور الجزایر درباره حمله اسرائیل به رفح پشت درهای بسته برگزار کرد و این کشور پیش نویس قطعنامه توقف کشتار در رفح را ارائه کرده است.

آمریکا اعلام کرده است که از عملیات نظامی اسرائیل در رفح که واقع در جنوب غزه است حمایت نمی‌کند اما با وجود کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه این عملیات نظامی آمریکا هنوز هیج عکس العملی در برابر اسرائیل در نظر نگرفته است.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x