صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: تحقیقات اسرائیل را دنبال می‌کنیم

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «ما عمیقاً از تلفات غم انگیز افراد در رفح متأسفیم.» در ادامه بیان کرد، تا زمانی که یافته های نهایی تحقیقات اسرائیل را منتشر نشود، از ارزیابی های خود خودداری خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «به محض مشاهده گزارش‌هایی از این […]

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «ما عمیقاً از تلفات غم انگیز افراد در رفح متأسفیم.» در ادامه بیان کرد، تا زمانی که یافته های نهایی تحقیقات اسرائیل را منتشر نشود، از ارزیابی های خود خودداری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «به محض مشاهده گزارش‌هایی از این حادثه، ما با دولت اسرائیل تماس گرفتیم تا نگرانی عمیق خود را نسبت به آنچه رخ داده است، ابراز کنیم، اطلاعات بیشتری را درخواست کرده ایم و از آنها خواستیم تحقیقات کامل را انجام دهند.»

در ادامه می گوید، اسرائیل نتایج تحقیقات اولیه را اعلام کرد و گفت که این حمله با استفاده از کوچکترین بمب موجود در زرادخانه آنها انجام شده است و تروریست ها را در ۱.۷ کیلومتری منطقه المواسی محل وقوع آتش سوزی هدف قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا دارد «ارتش اسرائیل به بررسی این موضوع ادامه می دهد و قول داده است که تحقیقات آن سریع، جامع و شفاف باشد. ما آن نتایج را از نزدیک دنبال خواهیم کرد و ما همچنان بر تعهد اسرائیل برای رعایت کامل قوانین بشردوستانه بین‌المللی، به حداقل رساندن تأثیر عملیات آنها بر غیرنظامیان و به حداکثر رساندن جریان کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان تأکید خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به بیانیه های اسرائیل مبنی بر اینکه ممکن است یک انبار تسلیحات در آن نزدیکی وجود داشته باشد، مدعی شد که “کشف علت واقعی آتش سوزی” مهم است.

ارتش اسرائیل ۶ جوزا از حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

امروز ۸ جوزا شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی غیر علنی به درخواست کشور الجزایر درباره حمله اسرائیل به رفح پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x