صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قرار است نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن برود

پیک آقتاب: براساس گزارش به دست آمده از خبرگزاری رویترز، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا«مایک جانسون» بیان کرد که آمریکا به زودی میزبان نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواهد بود. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود که نتانیاهو در این سفر، جلسه‌ای مشترک با کنگره شرکت خواهد داشت. جانسون گفت که به هفت کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا […]

پیک آقتاب: براساس گزارش به دست آمده از خبرگزاری رویترز، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا«مایک جانسون» بیان کرد که آمریکا به زودی میزبان نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود که نتانیاهو در این سفر، جلسه‌ای مشترک با کنگره شرکت خواهد داشت.

جانسون گفت که به هفت کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا دستور داده تا در مورد دانشگاه‌هایی که در آنها تظاهرات و تحصن همبستگی با غزه و فلسطین برگزار شده است، تحقیق کنند.

در گزارش دیگری بیان کرده بودند ، در صورتی که حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از سوی دیوان بین المللی کیفری صادر شود، وی دیگر نخواهد توانست به ۱۲۴ کشور سفر کند.

بر اساس این گزارش، در صورتی که سه قاضی دیوان بین المللی کیفری در لاهه با صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت موافقت کنند، این دو از این پس نخواهند توانست به هیچ یک از کشورهای امضا کننده توافق رم سفر کنند.

خبر گزاری رویترز در ادامه افزود، نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل دیگر اجازه سفر به کشورهایی همچون، آلمان، هلند، یونان، فرانسه، ژاپن، اسپانیا و  فلسطین را نخواهند داشت.

دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری«کریم خان»روز دوشنبه۳۱ ثور اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

این اولین باری است که دیوان بین‌المللی کیفری رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

هیاتی از قضات دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x