صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حمایت فرانسه، بلژیک و اسلوونی از صدور حکم دادگاه بین الملل برای بازداشت نتانیاهو

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده از الجزیره، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای بیان کرد: پاریس از دادگاه بین‌المللی کیفری، استقلال آن و مبارزه با مصونیت از مجازات در همه شرایط حمایت می‌کند. در ادامه وزارت خارجه فرانسه گفته است: عاملان جنایات ارتکابی در غزه باید بدون توجه به مقام و موقعیت آنها و بدون […]

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده از الجزیره، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای بیان کرد: پاریس از دادگاه بین‌المللی کیفری، استقلال آن و مبارزه با مصونیت از مجازات در همه شرایط حمایت می‌کند.

در ادامه وزارت خارجه فرانسه گفته است: عاملان جنایات ارتکابی در غزه باید بدون توجه به مقام و موقعیت آنها و بدون استثناء در بالاترین سطح محاکمه شوند.

وزیر خارجه بلژیک نیز در حساب کاربری خود نوشت: بروکسل حمایت کامل خود از دادگاه بین‌المللی کیفری را اعلام می‌کند.

و جنایات ارتکابی در غزه باید بدون توجه به عاملان آن در بالاترین سطح مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

وزارت خارجه اسلوونی هم در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: عاملانی که جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را در نوار غزه مرتکب شده‌اند باید مستقل و بی طرفانه و بدون توجه به مقام و موقعیت آنها و بدون استثناء مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه اسلوونی، آمده است: ما حمایت بدون قید و شرط خود را از دادگاه بین‌المللی کیفری اعلام می‌کنیم و معتقدیم که برخورد با عاملان جنایات جنگی در نوار غزه برای جلوگیری از تداوم این جنایات و تضمین صلح، اهمیت بسیاری دارد. وزارت خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مانند سایر دادگاه‌های بین المللی، برلین به استقلال و رویه‌های دادگاه لاهه احترام می‌گذارد.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این تصمیم دیوان بین المللی کیفری آن را اقدامی ظالمانه نامید. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که این اقدام می‌تواند مذاکرات آتش بس احتمالی در نوار غزه را به خطر بیندازد.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x