صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لایحه ی جدید، انتقال پناهجویان به رواندا در پارلمان بریتانیا تصویب شد

لایحه "رواندا" در پارلمان بریتانیا تصویب شد و قرار است پناه‌جویانی که به این کشور وارد می‌شوند به رواندا منتقل شوند. دولت می‌گوید این مصوبه را که عده‌ای از منتقدان آن را "غیرانسانی" می‌دانند، ماه ژوئیه اجرایی می‌کند.

پیک آفتاب: پارلمان بریتانیا  لایحه  انتقال پناهجویان رواندا«آفریقایی»را تصویب کرد. مجلس اعیان بریتانیا پس از اینکه هفته‌ها از معرفی و بحث درباره لایحه جدید گذشته بود سرانجام در پی “تهدید نخست‌وزیر مبنی بر فشار بر پارلمان”، این لایحه را شامگاه دوشنبه تصویب کرد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، سه‌شنبه ۴ثور بیان کرد: «انتقال پناهجویانی که به صورت غیرقانونی به بریتانیا وارد می‌شوند، بین ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر آغاز می‌شود.»

لزوم اصلاحیه در لایحه جدید طی هفته‌های اخیر به مورد مناقشه میان مجلس عوام و اعیان بریتانیا تبدیل شده بود.

بر اساس این لایجه جدید که با عنوان “لایحه رواندا” شناخته می‌شود، انتقال پناهجویان به کیگالی در قالب یک برنامه پنج ساله اجرایی می‌شود.

وزرات خارجه بریتانیا گروهی از پناهجویانی که استدلال آنها برای ماندن در بریتانیا را ضعیف باشد را شناسایی کرده و می‌گوید این شمار اولین گروه از پناهجویانی هستند که در ماه ژوئیه به شرق آفریقا منتقل خواهند شد.

سازمان ملل نیز از بریتانیا تقاضا کرده در باره انتقال پناهجویان به رواندا تجدید نظر کند.

سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اتریش نیز در پی راه‌کارهایی مشابه برای انتقال پناه‌جویان به مقصد سومی هستند.

سیاستمداران آلمانی ببه عنوان کشوری امن برای انتقال پناهجویان، این اقدام را برای “پایان مهاجرت غیرقانونی به اروپا” لازم دانستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x