صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امیر سعید ایروانی: اسرائیل از واکنش به حمله تهران هراس دارد

پیک آفتاب: نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد« امیر سعید ایروانی» مدعی شد اسرائیل به‌ دلیل ترس از ورود به «مرحله دوم تنش‌ها» به حمله موشکی و پهپادی تهران واکنش نظامی نخواهد داد. امیر سعید ایروانی در شروع برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل به «اسکای‌نیوز» گفت، در صورتی که اسرائیل به «حمله […]

پیک آفتاب: نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد« امیر سعید ایروانی» مدعی شد اسرائیل به‌ دلیل ترس از ورود به «مرحله دوم تنش‌ها» به حمله موشکی و پهپادی تهران واکنش نظامی نخواهد داد.

امیر سعید ایروانی در شروع برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل به «اسکای‌نیوز» گفت، در صورتی که اسرائیل به «حمله انتقام‌جویانه» ایران واکنش نظامی نشان دهد، پاسخ دوم جمهوری اسلامی ایران  «قاطع‌تر» خواهد بود.

سپاه پاسداران ایران، شنبه ۲۵حمل، صدها پرتابه به خاک اسرائیل شلیک کرد. تهران می‌گوید این اقدام واکنشی به حمله انتسابی به اسرائیل علیه سفارت ایران در دمشق بود.

سه مقام آمریکایی به روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گفتند اسرائیل ممکن است دوشنبه ۲۷حمل، به حمله نظامی ایران پاسخ دهد. این گزارش اضافه کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از مقامات این کشور خواست از واکنش‌ شتاب‌زده در برابر ایران خودداری کنند.

مقامات آمریکایی تاکید کردند واشینگتن در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نکرده اما برای ایجاد جبهه دیپلماتیک بین‌المللی برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تلاش خواهد کرد.

تلویزیون «ای‌بی‌سی نیوز» به نقل از پیتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل گزارش داد مقامات نظامی در تل‌آویو مجموعه‌ای از پاسخ‌های محتمل به ایران را در اختیار دولت نتانیاهو قرار داده‌اند. به گفته لرنر، واکنش اسرائیل ممکن است شامل «حمله نظامی» نیز باشد و انتظار می‌رود دولت اسرائیل تصمیم‌گیری خود در این خصوص را تا روز دوشنبه و یا در روزهای پیش رو نهایی کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x