صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سه تن از عضو حزب‌الله،بشمول یک فرمانده میدانی آن در بمباران اسرائیل بر جنوب لبنان از بین رفته است.است.

پیک آفتاب:  در ادامه ی تشدید تنش‌ها در امتداد مرز با لبنان، ارتش اسرائیل سه‌شنبه ۲۸حمل از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد گروه شبه‌نظامی حزب الله، در حملات هوایی آن بر جنوب لبنان خبر داده اند. ارتش اسرائیل با نشر ویدیویی در بیانیه‌ای این موضوع اعلام کرده است که یک جت جنگنده آن «اسماعیل […]

پیک آفتاب: 

در ادامه ی تشدید تنش‌ها در امتداد مرز با لبنان، ارتش اسرائیل سه‌شنبه ۲۸حمل از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد گروه شبه‌نظامی حزب الله، در حملات هوایی آن بر جنوب لبنان خبر داده اند.

ارتش اسرائیل با نشر ویدیویی در بیانیه‌ای این موضوع اعلام کرده است که یک جت جنگنده آن «اسماعیل یوسف باز»، یکی از فرماندهان منطقه ساحلی حزب‌الله را با هدف گرفتن خودروی او در منطقه «عین بعال» در جنوب لبنان از بین برده است.

در گزارشی آمده است که  ارتش اسرائیل می گوید که اسماعیل باز «در تدارک و طرح‌ریزی شلیک راکت‌ها و موشک‌های ضدتانک از منطقه ساحلی لبنان به سوی اسرائیل نقش داشته است.»

بنابر گزارش های حاکی این فرمانده میدانی حزب‌الله که سه‌شنبه در حمله هوایی اسرائیل کشته شد، «ابوجعفر باز» لقب داشت و یکی از اعضای کلیدی در تشکیلات نظامی حزب‌الله در میدان به شمار می‌رفت.

حزب‌الله بیانیه‌ای تسلیت در سوگ «ابوجعفر باز» صادر کرد، اما به نقش او در این گروه شبه‌نظامی اشاره‌ای نکرده است..

بر اساس گزارشی که خبرگزاری «فرانسه» بر اساس بیانیه‌های حزب و منابع رسمی لبنان تهیه کرده است، تاکنون دست کم ۳۶۵ نفر از جمله۲۴۰عضو حزب الله و ۷۰ غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

از جهت دیگر، ۱۰ سرباز و۸ غیرنظامی در سمت اسرائیل بر اثر گلوله‌بارانی که منشأ آن از جنوب لبنان بود، کشته شدند.

اسرائیل طی هفته‌های گذشته، حملات هوایی عمیق‌تری را در داخل خاک لبنان انجام داده و پایگاه‌های حزب‌الله را هدف قرار داده است، که اخیراً نگرانی‌های محلی و بین‌المللی از وقوع جنگی گسترده‌تر را افزایش داده است.

اسرائیل همچنین به عنوان بخشی از طرحی برای ترور رهبران حزب الله و حماس، چندین حمله به خودروها در جنوب لبنان انجام داده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x