صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جیمی دایمن؛ هوش مصنوعی می‌تواند در سال جاری تاثیرات گسترده‌ای بر تجارت جهانی داشته باشد

پیک آفتاب:  یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای کسب‌وکار «جیمی دایمن»اعلام کرد هوش مصنوعی می‌تواند در سال جاری و آینده تاثیرات گوناگونی بر تجارت جهانی داشته باشد. وی هوش مصنوعی را همانند اختراعاتی چون ماشین چاپ، برق، اینترنت و کمپیوتر، «متحول‌کننده» خواند. این میلیاردر اهل آمریکا و مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده است، […]

پیک آفتاب: 

یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای کسب‌وکار «جیمی دایمن»اعلام کرد هوش مصنوعی می‌تواند در سال جاری و آینده تاثیرات گوناگونی بر تجارت جهانی داشته باشد.

وی هوش مصنوعی را همانند اختراعاتی چون ماشین چاپ، برق، اینترنت و کمپیوتر، «متحول‌کننده» خواند.

این میلیاردر اهل آمریکا و مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده است، روز دوشنبه ۲۰ حمل در نامه سالانه خود به سهام‌داران این بانک نوشت هرچند هنوز نمی‌توانیم درباره میزان دقیق تاثیرات هوش مصنوعی بر تجارت، اقتصاد و جامعه نظر داد اما مشخص است که این تاثیرات قابل توجه خواهند بود.

وی تاکید کرد آنها کاملا متقاعد هستند که تاثیرات هوش مصنوعی «خارق‌العاده» و به مانند برخی از اختراعات مهم فن‌آوری در چند صد سال گذشته، از جمله ماشین چاپ، موتور بخار، برق، رایانه و اینترنت، «متحول‌کننده» خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول در ۱۴۰۲ از توانایی نفوذ گسترده هوش مصنوعی در بازار کار خبر داد و افزود ممکن است %۴۰ از مشاغل در اثر این پدیده از بین بروند.

بر اساس این گزارش، تاثیر هوش مصنوعی هم‌اکنون در صنایع مرتبط با پزشکی، امور مالی و حتی موسیقی احساس شده است.

براساس گزارش های بدست آمده از گزارش  شبکه خبری سی‌ان‌ان، ارزش سهام شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی به شدت افزایش یافته است.

در ۱۲ ماه گذشته، ارزش سهام شرکت سازنده تراشه «انویدیا» ۲۱۹ درصد و ارزش سهام مایکروسافت حدود ۵۰ درصد رشد داشته‌اند.

دایمن در ادامه نامه خود گفت جی‌پی مورگان چیس به عنوان بزرگ‌ترین بانک امریکا از حیث سرمایه بازار، در حال بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی مولد در محیط سازمانی خود است.

دایمن در نامه خود به خطرات و تهدیدات بالقوه هوش مصنوعی نیز پرداخت و گفت «بازیگران بدی» وجود دارند که این پدیده را به منظور نفوذ به سیستم شرکت‌ها، سرقت پول و مالکیت معنوی یا صرفا ایجاد اختلال و آسیب به کار می‌گیرند.

در این نامه آمده است: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که استفاده ما از هوش مصنوعی به تدریج این ظرفیت را خواهد داشت که تقریبا هر حرفه‌ای را ارتقا دهد و همچنین بر ترکیب نیروی کار ما تاثیر بگذارد.»

به گفته این میلیاردر امریکایی، هوش مصنوعی ممکن است برخی دسته‌ها یا نقش‌های حرفه‌ای را از بین ببرد اما هم‌زمان می‌تواند خود شغل ایجاد کند.

در حال حاضر بیش از دو هزار متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در جی‌پی مورگان مشغول به کارند.

این بانک اخیرا اعلام کرد قصد دارد یک مدیر ارشد داده و تجزیه و تحلیل را به کمیته عملیاتی خود اضافه کند.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x